کد خبر: فواید-رابطه-جنسی-در-میانسالی
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
فواید رابطه جنسی در میانسالی

رابطه جنسی در میانسالی

نیاز به صمیمیت به سن ربطی ندارد. مطالعات امروزه تاکید می کنند که مهم نیست که جنسیت (Human sexuality) شما چیست، می توانید از رابطه جنسی خود به همان صورتی که آرزو دارید لذت ببرید. به طور طبیعی، رابطه جنسی در 70 یا 80 سالگی ممکن است که همانند رابطه در 20 یا 30 سالگی نباشد اما در بعضی موارد رابطه جنسی در میانسالی می تواند بهتر و لذت بخش تر باشد. به عنوان زوج بالغ و باتجربه، بهتر از سال های اولیه خواسته خود از رابطه را خواهید دانست و می دانید که چه چیزی برای شما در رابطه جنسی برای شما مهم است. افراد مسن تر غالبا اعتماد به نفس و آگاهی بیشتری دارند و دارای افکار غیر واقعی و متعصبانه زوج های جوان نیستند. با بزرگ شدن کودکان و کمتر شدن خواسته ها زوج های می توانند بیشتر ریلکس کنند و از عوامل ایجاد کننده مزاحمت دور باشند. به دلیل برخی از دلایل، افکار و مشکلات زوج های مسن تر از ایجاد رابطه در سنین بالاتر خودداری می کنند و زندگی جنسی خود را به پایان می رسانند. برخی از بزرگسالان مسن تر به دلیل پیر شدن اندام و عملکردشان احساس دستپاچگی می کنند در حالی که برخی دیگر درگیر بیماری هستند یا همسر خود را از دست داده اند. بدون داشتن اطلاعات درست و دید باز، این موقعیت های موقتی می توانند تبدیل به عادت های دائمی گردند و فرد برای همیشه از رابطه جنسی دور بماند. شما نباید به این اتفاق اجازه دهید که برای همیشه باقی بماند. وقتی که به دنبال شروع دوباره یا بهبود زندگی جنسی خود هستید بسیار مهم است که کارهای جدیدی را امتحان کنید. اگر لازم است به دنبال مشاوره های افراد متخصص باشید. در ادامه این مقاله توصیه هایی برای ایجاد تغییرات نرمال در رابطه جنسی در میانسالی وجود دارد. با به دست آوردن اطلاعات و استفاده از آن ها دوره میان سالی شما از نظر احساسی و رابطه جنسی هیجان انگیزتر خواهد بود.  

مزایای رابطه جنسی در میانسالی

به عنوان افراد بالغ مسن تر، دو مورد که می تواند موجب شادابی شما شود، فرزندان و شغل، دیگر در این دوره از زندگی وجود ندارد. روابط شخصی غالبا اهمیت بیشتری می یابند و رابطه جنسی می تواند بین این موارد ارتباط برقرار کند. رابطه جنسی در میانسالی دارای فوایدی است:

بهبود سلامت ذهنی و جسمی

رابطه جنسی چربی ها را می سوزاند و موجب ترشح هورمون اندورفین توسط مغز می گردد و به طور شگفت آوری اضطراب را کاهش می دهد.

امید به زندگی را افزایش می دهد

علاوه بر بهبود سلامت فردی، رابطه جنسی می تواند به طول عمر نیز بیفزاید.

بهبود روابط بین زوج ها

رابطه جنسی موجب نزدیکی و ایجاد رابطه عمیق بین زن و مرد خواهد شد.

ایجاد پناه گاه

رابطه جنسی این شانس را به شما می دهد که خشم و هیاهوی موجود در اطراف فرار کنید و در یک محیط آرام جای بگیرید.  

بالا رفتن سن و رابطه جنسی در میانسالی

رابطه جنسی در میانسالیتر همانند دوران جوانی نیست اما به معنی بد بودن آن نیست. در واقع، رابطه جنسی در میانسالی می تواند لذت بخش تر از قبل باشد. هرگاه متوجه شدید که وارد این دوران شدید می توانید:

از مزایای تجربه خود استفاده کنید

استقلال و اعتماد بنفسی که در میانسالی ایجاد می شود برای همسر شما می تواند جذاب تر باشد. مهم نیست که چه جنسیتی دارید، ممکن است که در بازه سنی 62 تا 72 احساس بهتری نسبت به سن 22 سالگی داشته باشید. این اتفاق بدین معنی است که خود را بهتر می شناسید و می دانید که که چه چیزی شما را بیشتر هیجان زده و خوشحال می کند. تجربه و موقعیت شما می تواند رابطه جنسی را برای همسرتان جذاب تر کند.

نگاه رو به جلو داشته باشید

در میانسالی انتظارات خود از زندگی جنسی را کنار بگذارید. بهترین خود را برای ایجاد رابطه خوب به کار بگیرید و اجازه ندهید زندگی متفاوت به نظر برسد. اگر از رابطه جنسی خود در جوانی لذت می بردید، دلیلی وجود ندارد که آن را در این دوران متوقف کنید و تنها دلیل شما افزایش سن باشد مگر این که خودتان بخواهید هیچ رابطه جنسی نداشته باشید. نگرش مثبت و روشنفکر بودن در مورد این مسئله می تواند به بهبود رابطه شما در میانسالی کمک کند. مزایای رابطه جنسی در میانسالی

خودتان را در میانسالی دوست بدارید

به طور طبیعی، بدن شما در میانسالی تغییر خواهد کرد. ظاهر شما با گذشته و دوران جوانی متفاوت خواهد بود. اما اگر بتوانید این تغییرات را به عنوان یک حادثه طبیعی بپذیرید و روحیه خود را بالا نگه دارید، بیشتر از دیگران جذاب خواهید بود. اعتماد بنفس و صداقت از جمله فاکتورهای مهم در رابطه جنسی محسوب می شوند.

رابطه جنسی در میانسالی، یک رابطه جنسی ایمن

به عنوان یک فرد بالغ شما هم مانند جوانان نیاز به مراقبت هنگام رابطه جنسی با افراد جدید دارید. ممکن است که امکان باروری نداشته باشید اما هنوز هم بیماری های مقاربتی قابل انتقال می باشند. با همسر خود صحبت کنید و مراقب خود باشید. همان طور که در میانسالی بدن و احساسات شما تغییر می کنند، بسیار مهم است که افکار، ترس ها و تمایلات خود را با همسر خود در میان بگذارید. همسر خود را تشویق کنید که به طور کامل با شما در ارتباط باشد. ممکن است که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی برای شما زیاد راحت نباشد اما این موجب بهبود روابط شما و به هم نزدیک تر کردن شما خواهد شد در نتیجه از رابطه جنسی خود رضایت بیشتری خواهید داشت.

آغاز رابطه در میانسالی

آغاز رابطه جنسی ابتدا سخت خواهد بود اما با شروع کردن رفته رفته راحت تر خواهد شد. به مرور خواهید فهمید که تنها با صحبت کردن در مورد رابطه جنسی نیاز به آن را احساس خواهید کرد. برای این کار می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

بازیگوش باشید

بازیگوش بودن می تواند برقراری رابطه جنسی را راحت تر کند. از شوخی، اذیت کردن و حتی کنایه می توانید استفاده کنید تا روحیه خود و همسرتان را تغییر دهید.

صادق باشید

صادق بودن موجب اعتماد و آرامش هر دو نفر خواهد شد و می تواند جذاب باشد. بگذارید همسرتان بداند که احساس شما چیست و از رابطه خود چه می خواهید.

درمورد نظرهای جدید با هم بحث کنید

اگر علاقه مند به تجربه موارد تازه هستید، با همسر خود در مورد آن ها صحبت کنید و از ایده های او استقبال کنید. در سنین بالاتر زمان زیادی برای زوج ها وجود دارد  که با هم وقت سپری کنند و موقعیت های خلاقانه خلق کنند.

امروزی باشید

ممکن است که شما متعلق به دوره ای باشید که رابطه جنسی در آن یک تابو محسوب می شد. اما درمورد نیاز ها، تمایلات و نگرانی های خود به صورت واضح با همسرتان صحبت کنید و با کمک هر دو از زندگی خود لذت بیشتری ببرید و صمیمیت بیشتری بین خودتان ایجاد کنید.

بر روی صمیمیت و لمس فیزیکی تمرکز کنید

برای داشتن یک رابطه جنسی خوب در هر سنی موارد دیگری به جز مقاربت دخیل است. صمیمیت و نوازش کردن دو موردی هستند که زوج ها از آن لذت می برند. حتی اگر مشکلات سلامتی یا ناتوانی فیزیکی داشته باشید می توانید با ایجاد صمیمیت و نوازش کردن از مزایای آن بهره مند و به همسر خود نزدیک تر شوید. تفکرات قدیمی خود در مورد این که رابطه جنسی چگونه باید باشد را کنار بگذارید. تمرکز خود را بیشتر بر روی تمایلات و ارتباط خود بگذارید.

برای خود وقت بگذارید

زوج های جوان تر دائم استرس کار و فرزندان خود را دارند در حالی که اکثر بزرگسالان مسن تر دیگر این دغدغه ها را ندارند پس می توانند وقت بیشتری را صرف ایجاد آرامش و صمیمیت اختصاص بدهند. از زمان کافی برای ایجاد صمیمیت با همسر خود استفاده کنید.

تجربه خود را گسترش دهید

با یک شام یا صبحانه عاشقانه شروع کنید. شعر عاشقانه برای هم بخوانید. چه تجربه رابطه جنسی با هم داشته باشید چه نه اما این کار می تواند رابطه شما را صمیمی تر جلوه دهد.

خجالت نکشید

دست های همسر خود بگیرید و آن را نوازش کنید و او را تشویق کنید که شما را نوازش کند. به همسرتان درمورد این که از چه بخشی از آن خوشتان می آید نظر بدهید. در مورد ایده های جدید برای ایجاد رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنید.

آرام باشید

چیزی که موجب آرامش هر دوی شما می شود را بیابید شاید ماساژ یا دوش دو نفره گزینه خوبی باشد. ریلکسیشن موجب آرامش و اعتماد به نفس خواهد شد که دو مشکل نعوظ و خشکی واژن را از بین خواهد برد.

تعریف خود در مورد رابطه جنسی در میانسالی را بسط دهید

لزوما رابطه جنسی در میانسالی معنی و مفهوم متفاوت تری به خود خواهد گرفت. به این ایده فکر کنید که رابطه جنسی می تواند معنی های متفاوتی در این سن داشته باشد و نزدیکی با همسر می تواند راه های متفاوتی داشته باشد.
  • تنها در مورد مقاربت نیست رابطه جنسی می تواند به معنی رضایت عاطفی، لذت احساسی و رابطه باشد. مقاربت تنها یک راه و یک جنبه از رابطه جنسی می باشد. لمس کردن، بوسیدن و دیگر رفتار ایجاد کننده صمیمیت می تواند برای شما و همسرتان سودمند باشد.
  • تغییرات طبیعی در میانسالی، این بسیار طبیعی است که شما و همسرتان توانایی ها و نیاز های متفاوتی داشته باشید. راهی را بیابید که از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرید. ممکن است که مقارت کمتری نسبت به گذشته داشته باشید اما نزدیکی و احساس صمیمیت همچنان بین شما باقی خواهند ماند.
فواید رابطه جنسی در میانسالی

راهی که برای شما کارساز است را بیابید

ممکن است با بعضی از وضعیت های که قبلا در آن قرار می گرفتید و رابطه جنسی برقرار می کردید راحت نباشید اما این بدین مفهوم نیست که باید از فعالیتی که از آن لذت می برید دست بکشید و آن رابطه نزدیکی که همسر خود دارید را از دست بدهید. به یاد داشته باشید که دیگر نحوه مقاربت و نزدیکی شما مانند دوران جوانی نخواهد بود. بهترین راه برای لذت بردن از رابطه جنسی این است که روش مناسب خود را بیابید. ممکن است که برقراری رابطه جنسی در میانسالی به خلاقیت نیاز داشته باشد. از توصیه های زیر می توانید به عنوان ایده استفاده کنید اما از این که ایده ی جدیدی از خودتان داشته باشید نترسید.

امتحان

وضعیت و حالت های مختلف قرار گیری برای انجام رابطه جنسی را امتحان کنید و روشی که برای شما راحت تر و خوشایند می باشد را انتخاب کنید. برای مردان، اگر اختلال نعوظ وجود دارد، از روش های گفته شده برای رفع این مشکل استفاده کنید. برای زنان، استفاده از روان کننده ها می تواند بسیار مفید باشد.

روش های ایجاد رابطه جنسی خود را گسترش دهید

یکدیگر را در آغوش بگیرید، نوازش کنید، ببوسید و نقاط حساس را ماساژ دهید این اعمال موجب انتقال حس به یکدیگر خواهد شد. می توانید رابطه دهانی یا از پشت را برای تحریک پذیری بیشتر امتحان کنید.

برنامه همیشگی خود را تغییر دهید

تغییرات ساده و کوچک می تواند زندگی جنسی شما را دگرگون کند. زمان انجام رابطه جنسی خود را تغییر دهید و آن را به لحظه ای از روز که انرژی بیشتری دارید موکول کنید. به عنوان مثال: می توانید برای ابراز صمیمیت خود، صبح بعد از بیدار شدن این کار را انجام دهید تا این که بعد از یک روز طولانی و خسته کننده تصمیم به ایجاد رابطه بگیرید.

تحریک کننده باشید

چون ممکن است که شما یا همراهتان به مدت زمان بیشتر برای تحریک شدن نیاز داشته باشید، زمان بیشتری را برای انجام کارهای رمانتیک صرف کنید از جمله یک شام عاشقانه تدارک ببینید، یا یک رقص هنگام غروب خورشید با هم داشته باشید  یا قبل از رابطه با بوسه و نوازش خودتان را آماده کنید.

مشکل رضایت از رابطه در میانسالی

برخی از زوج های مسن تر به دلیل مشکلات عاطفی و پزشکی ممکن است که رابطه جنسی خود را متوقف کرده باشند. اما این مشکلات نباید باعث توقف رابطه جنسی در میانسالی برای همیشه شوند. شما می توانید دوباره رابطه جنسی خود را شروع کنید و زندگی جنسی خود را همانند قبل ادامه دهید. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی در میانسالی موجب سلامتی خواهد شد. به رابطه جنسی همانند اعمال دیگری که به خوش اندامی و سلامت روحی و جسمی شما کمک می کنند نگاه کنید. راه رضایت از رابطه جنسی در میانسالی هموار نخواهد بود. بهترین راه برای حل این مشکل این است که ایرد کار را بیابید و به دنبال حل آن باشید. این نخستین گام می باشد.

موانع احساسی

استرس، اضطراب و افسردگی می توانند بر تمایل شما به داشتن رابطه جنسی و توانایی در انجام این کار تاثیر بسیاری بگذارند. تغییرات روانشناختی حتی می تواند در ایجاد ارتباط با همسرتان اختلال ایجاد کند.

ظاهر بدن

ممکن است که با دیدن چین و چروک، موهای سفید و دیگر علائم افزایش سن به این فکر کنید که دیگر هیچ جذابیتی برای همسرتان نخواهید داشت. این افکار و احساس موجب می شوند که کمتر نیاز به رابطه در شما ایجاد شود همچنین میل جنسی را کاهش خواهد داد.

عزت نفس پایین

تغییرات در محیط کار، بازنشستگی یا دیگر تغییرات رخ داده در زندگی می توانند شما را به صورت موقت نسبت به اهدافتان نامطئن کند. این بی اعتمادی و عزت نفس پایین شما از جذابیت تان برای همسرتان می کاهد.

نگرانی در مورد عملکرد

نگرانی در مورد این که حین رابطه چگونه عملکردی خواهید داشت یا به خوبی مورد توجه همسرتان در رابطه جنسی قرار خواهید گرفت، می تواند موجب اختلال نعوظ در مرد و اختلال ارگاسم در زن گردد. این شاید مشکلی باشد که تا کنون با آن روبرو نشده باشید. متوقف کردن رابطه به دلیل افزایش سن می تواند همچنین پیامدهایی نیز داشته باشد اما بهتر است بر این مشکلات غلبه کنید و دوباره به حالت قبل باز گردید.

ارتباط

با همسر خود، مشاور یا دوست تان در مورد مشکلات حرف بزنید چه این مشکلات فیزیکی باشند چه احساسی. اضطرابی را که احساس می کنید را برای آن ها توضیح دهید از آن ها کمک بخواهید و از نظرات آن ها استقابل کنید و از این طریق ارتباط خود را ادامه دهید.

همین الان انجام بده

رابطه جنسی در میانسالی به اندازه ورزش کردن برای سلامتی مفید است، همانند ورزش کردن موجب شادابی و رضایت شما خواهد شد حتی اگر حال خوبی نداشته باشید. بنابراین به تمرینات گذشته خود بازگردید. به محض برگشتن به عادت قبلی خود احساس بهتری خواهید داشت و میل به رابطه جنسی در شما افزایش خواهد یافت.

سطح فعالیت خود را بالا ببرید

با افزایش فعالیت خود در رابطه جنسی مزایای آن برای شما افزایش خواهد یافت، انرژی و حال روحی شما بهبود خواهد یافت.

اجازه دهید که رابطه ادامه بیابد

تا آنجا که برای شما امکان پذیر است از سن و تجربه خود استفاده کنید تا یک رابطه جنسی خوب و خوشایند برقرار کنید. اجازه دهید که از رابطه جنسی نهایت لذت را ببرید. درمان مشکلات رابطه جنسی در میانسالی

درمان مشکلات رابطه جنسی در میانسالی

مهم نیست که چند ساله هستید، از دست دادن تمایل برای ایجاد رابطه جنسی و ایجاد رابطه صمیمی با همسر عادی نیست. در حقیقت، از دست دادن تمایل و عملکرد ضعیف حین رابطه جنسی می تواند از عوارض مشکلات پزشکی که پزشک برای شما تجویز کرده باشد. اگر موردی باعث کاهش میل جنسی شما شده است و بر روی آن تاثیر گذاشته است از این که از دکتر در مورد آن سوال بپرسید خجالت نکشید. کمک از یک فرد متخصص بهترین کاری است که می توانید برای بهبود رابطه جنسی خود انجام دهید. به یاد داشته باشید که هر چیزی که بر روی حالی کلی و سلامت شما تاثیر بگذارد بر روی رابطه جنسی و میل شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. سلامت جنسی می تواند از موارد زیر تاثیر بگیرد:

شرایط پزشکی

بیماری هایی نظیر سیستم عروقی، فشار خون بالا، دیابت، مشکلات هورمونی، افسردگی، اضطراب می توانند بر عملکرد و تمایل میل جنسی نیز تاثیر بگذارند. می توانید برای رفع این مشکلات با پزشک خود صحبت کنید و راهکارهای گفته شده را به کار ببرید.

داروها

داروهی خاصی می توانند بر میل جنسی شما تاثیر بگذارند و آن را محدود کنند، بر نعوظ و ارگاسم نیز تاثیر گذار هستند. باید با پزشک خود در مورد تغییر داروها صحبت کنید تا داروهایی که تاثیر زیادی بر میل جنسی ندارند تجویز کند.

رابطه جنسی بعد از حمله قلبی

بسیار از افراد مسن که مبتلا به بیماری های قلبی هستند یا قبلا دچار حمله قلبی شده اند از نظر رابطه جنسی کمتر فعال می باشند و گاهی حتی آن را به طور کامل متوقف می کنند زیرا از این می ترسند که برقراری رابطه جنسی دوباره دچار حمله قلبی شوند. با این حال، برای بسیار از افراد که از بیماری قلبی رنج می برند باز هم امکان لذت بردن از رابطه جنسی وجود دارد. طبق آخرین مطالعات، از هر 10 هزار نفری که یک بار در هفته رابطه جنسی برقرار می کنند تنها دو یا سه نفر ممکن است که دچار حمله قلبی شوند و ریسک ابتلا به حمله قلبی حین رابطه جنسی بسیار پایین است.
  • قبل از برقراری رابطه جنسی با پزشک خود در این باره صحبت کنید.
  • به عضویت گروه های ورزشی در آیید تا تناسب اندام خود را بهبود ببخشید.
  • اگر قادر به انجام ورزش سخت هستید و حین آن کمی عرق می کنید باید هنگام رابطه جنسی مراقب باشید.
اگر مبتلا به نارسایی قلبی، بیماری مزمن دریچه، ضربان قلب نامنظم، آنژین نامتعادل، بیماری های سخت قلبی هستید باید در ایجاد رابطه صبور باشید. به محض این که شرایط شما تحت کنترل قرار گرفت از پزشک خود در مورد زمان مناسب ایجاد رابطه بپرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha