کد خبر: ضربان-نبض،-هدایت-کننده-شما-در-ورزش
۵ آذر ۱۳۹۸، ۸:۵۰

سرعت ضربان نبض افراد

قلب با یک ریتم معین که در مقابل سیستم بدنی عجیب و غریب است، میتپد.ضربان نبض بقدری مشخص است که پرستار در اتاق عمومی بیماران بستری می تواند با شنیدن ضربان هریک از آنها، چشم بسته به سوی تخت بیمار مزبور برود و هریک از بیماران بواسطه نبض ویژه خویش می توانند از یکدیگر جدا شوند. بعلاوه پرستار نبض هریک از بیماران می تواند بگوید که آیا حال بیمار رو به بهبودی است یا خیر. شما با ۵ دقیقه آموزش، می توانید نبض خود را بگیرید و به سلامت و تندرستی خویش پی ببرید. همچنین هر روز می توانید به تفاوت موجود میان حالات عاطفی خویش پی ببرید. اگر دچار هیجان شوید، ضربان نبض شما کاهش مییابد.ممکن است ضربان نبض شما در مقایسه با ضربان طبیعی افراد، کند یا تند باشد و با تمام این احوال برای خود شما بسیار طبیعی و عادی باشد. سرعت ضربان نبض شما در حالت نشسته می تواند در حدود ۹۰ ضربه در دقیقه باشد و در مقایسه با فردی که در حالت نشسته دارای ۵ ضربه در دقیقه است و در حالت کاملاً طبیعی بسر می برد. از وضعیت جسمانی بهتری برخوردار باشید.

سرعت ضربان نبض، هدایت کننده برنامه شماست

اگر چه قلب در حال استراحت نیز تپش می کند، اما باید بدانید که سرعت ضربان نبض در حین اجرای تمرینات است که شما را قادر می سازد تا بتوانید برنامه های تندرستی و سلامت بدن را دقیقاً با نیازهای بدنی منطبق کنید. سرعت ضربان نبض، راهنمای انفرادی و منحصر بفرد شما بسوی سلامت بدنی است برنامه منظم بطور مساوی در مورد زنان و مردان بکار گرفته می شود. تنها کسانی باید برای به طور کنترل شده ورزش کنند عبارتند از:افرادی که توسط پزشک معالجشان از انجام اعمال سنگین منع شده اند و یا افرادی که در انجام تست های بعدی مربوط به ضربان نبض با شکست مواجه می شوند. بعلاوه باید بگوئیم که این برنامه بدون توجه به سن و حالت فیزیکی افراد، گسترده و طرح ریزی شده است. افرادی که در بدترین وضع موجود بسر می برند در حقیقت پیشرفت های سریع و هیجان انگیزی از خود نشان خواهند داد. اگر در طی ۳۰ ساله گذشته به اجرای تمرینات نپرداخته اید فقط به مدت کمتر از ۲ ساعت از حالت فیزیکی خوب، عقب هستید و این مقایسه در برابر حالتی است که از ابتدا در آن بسر برده اید. در پایان ۱۲ ساعت تمرین در وضعیت جسمانی عالی بسر برده و جوانتر به نظر خواهید رسید. بعلاوه دور کمر شما کاهش مییابد و مفاصل رانی و رانها سخت تر و استوارتر می شوند و عاقبت برای همیشه از شر چربی های اضافی، بدن رها خواهید شد. ۱۲ ساعت صرف تمرین بر روی ۳ بخش تمرین در هفته سبب می شود که هر روز ۱۰ دقیقه به اجرای تمرینات اختصاص داده شود و هر بخش نیز ۸ هفته بطول می انجامد. البته اگر مایل باشید می توانید به اجرای تمرینات بیشتری بپردازید. امّا اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که اگر بجای اجرای یک در میان تمرینات در طی هر روز به اجرای آنها روی آورید هیچ سودی حاصل نخواهید کرد.

برای جبران برنامه عقب افتاده چه باید کرد؟

کلید طلایی جبران اجرای تمرینات در مدت زمان طولانی تر و اعمال کوشش و تلاش بیشتر است. البته زمانی که خارج از وضعیت جسمانی بسر می بردید در حقیقت بهای سلامت کم خویش را پرداخت کرده اید. بنابراین دیگر لازم نیست خود را سرزنش و تنبیه کنید و به عنوان مثال به اجرای تمرینات سخت روی آورید. کوچکترین عملی که انجام می دهید، بطور گسترده سبب پیشرفت شما خواهد شد. در نظر بگیرید که فرد حسابداری قبل از آغاز اول آوریل، یک ماه تمام در پشت میز کارش بسر برد تا بتواند مالیات بردرآمد افراد را محاسبه کند. حال اگر این فرد هیچ تمرینی را اجرا نکرده باشد، وضعیت فیزیکی او فقط معادل ۲۰ درصد وضعیت فیزیکی آغاز ماه گذشته اش خواهد بود، اما نیم ساعت فعالیت که بطور طبیعی به عنوان تمرین بشمار نمی رود (مانند دویدن یا خزیدن) میتواند ۲۰ درصد از سلامت از دست رفته فرد را به او بازگرداند. حال اگر بیماری که تحت عمل قرار گرفته و رو به بهبودی است یا فردی که از بستر بیماری برخاسته است به مدت چند هفته، مسافتی معادل ۱۰۰ متر را بدود از تاثیر ویژه این تمرینات بر روی سیستم بدنی خویش بهره مند خواهد شد. هنگامی که در سطح کمی از سلامت و تندرستی جسمانی بسر می برید فقط با کمی فعالیت از هر نوع قادر به تغییر قدرت، مقاومت عضلات و مقاومت وابسته به ریه و قلب خواهید بود و بعلاوه می توانید به سفت شدن استخوانها کمک کنید و فعالیت رگهای خونی را نیز افزایش دهید.

لذت اجرای تمرینات مربوط به سرعت ضربان نبض

حداکثر سطح پرورش بدنی عبارتست از: زمانی که فردی در سن ۱۰ سالگی به پرورش بدن می پردازد و پس از آن نیز به این برنامه ادامه می دهد با کوچکترین بیماری مواجه نخواهد شد. البته هیچ کسی این عمل را انجام نداده است. همه ما فقط می توانیم به انرژی پتانسیل خویش نزدیک شویم و تا بحال نیز هیچ کس به آن دست نیافته است. اگر فردی ۵۰ ساله هستید و در طی ۲۰ سال گذشته اصلاً زحمت نکشیده اید و هیچ نوع تمرینی اجرا نکرده اید باید متوجه باشید که هرگز به سطحی از تناسب فیزیکی که به موجب آن می توانستید در طی بازیهای تنیس دانشگاهی یکی که  موفق شوید، دست نخواهید یافت. اکر همواره خواستار این بوده اید در سن ۹۵ سالگی در بهتریری وضع ممکن بسر ببرید بهترین سن اغاز تمرینات، ۱۰ سالگی بوده است. اما می توانید در سن ۵۰ سالگی درگیر اجرای تمرینات شده باشید. در این حالت، بطور قطع می توانید در سن ۹۰ سالگی از حالت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار باشید. در این حالت است که در مقایسه با ۵۰ یا حتی ۱۰۰ سالگی از اندام بهتری برخوردار باشید در حقیقت ممکن است آنطور که تصور می کنید در حالت بدی بسر ببرید و از ظاهر بدی برخوردار نباشید. اگر از پله ها بالا می روید یا وزنه های سنگین را حمل می کنید و یا حتی طفلی را تاب می دهید، شاید با وضعیت ظاهری که خواستار آن هستید فاصله چندانی نداشته باشید هیچ دلیلی وجود ندارد که از نظر جسمانی در سلامت و تندرستی بسر نبرید. نیل به تندرستی و سلامت بدنی بسیار ساده است و زمان کوتاهی را نیز اشغال می کند. پاسخی که از اجرای کوچکترین مقدار تمرینی بدست می آورید، بسیار بزرگ و با ارزش است. پاداشی که از اجرای تمرینات دریافت می کنید احساس فزاینده تندرستی و سلامت جسمانی است. شما می توانید با اجرای تمرینات وابسته به ضربان قلب احساس نشاط بکنید و از عمر طولانی تری بهره مند شوید و بنابر این با طول مدتی که در طی آن نیمی از وجود شما مرده است، کاهش مییابد و بعلاوه چشم انداز مرگ زودرس و قبل از موعد مقرر نیز کاهش مییابد.

اضافه بار بدن چیست؟

تمرینات مرتبط با ضربان را با آنچه که می توانید انجام دهید.هر روز مقدار کمی برای اجرای تمرینات می افزائید تا با پیشرفت مواجه شوید. این افزایش بسیار کم به نام  اضافه بار بدن شناخته می شود که پایه تمرینات مربوط به سرعت ضربان نبض را تشکیل می دهد و در حقیقت کلید راهیابی به سوی موفقیت است انجام نوع کار در طی ۲ ساعت شبانه روز، چگونگی زیست، کارکردن، نشستن، فکر کردن، خوردن و خوابیدن است که تندرستی و سلامت فرد را تعیین میکنند. هدف این برنامه این است که به شما کمک کند تا از زندگی لذت ببرید و اصلاً نمی خواهد شما را تنبیه و یا سرزنش کند. زندگی به ندازه کافی دارای موانع و ممنوعیت هاست و دیگر لازم نیست که چیز دیگری هم بر آن افزوده شود. همانطور که پس از ترک سیگار بطور موقتی بیمار می شوید با حذف یک بخش از تمرینات نیز احساس گناه می کنید. و مضطرب می شوید و بنابر این حال خود را بدتر از قبل می کنید. هنگامی که خود را مجبور به انجام کاری می کنید که اصلاً آن را دوست ندارید.تمرینات مداوم احساس برخورداری از عضلات خوب، خودآگاهی و آمادگی را در شما ایجاد می کند، احساس آرامش و امنیت را در وجود شما افزایش میدهد زیرا شما آگاه هستید که اگر یک وضع اضطراری پیش آید بهتر می توانید با آن مواجه شوید و بر مشکلات غلبه کنید. اگر بخواهید در زیر باران پنجرگیری کنید، میتوانید بدون اینکه خود را خسته کرده یا از پای در آورید، مبادرت به انجام این کار نمائید. می توانید چند بیت اضافی تنیس را به آسانی و ملایمت اجرا کنید. در صورت تمایل ضرورت می توانید تا پاسی از شب بیدار بمانید. گاه و بیگاه می توانید ۱۸ ساعت در روز کار کنید بدون اینکه هفته بعد را به استراحت و بهبود مجدد جسمانی اختصاص دهید و بطور کلی در انجام امور زندگی با موفقیت بیشتری مواجه خواهید بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha