کد خبر: رژیم-غذایی-برای-لاغری-هر-آنچه-که-باید-ب
۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
رژیم غذایی برای لاغری: هر آنچه که باید برای سلام ماندن بدانید!

در رژیم‌های لاغری غیر صحیح افراد می‌توانند در ابتدا بسیار سریع وزن خود را از دست بدهند، اما خیلی زود به عادت‌های قدیمی خوردن باز می‌گردند.

آیا شما نیز به دنبال سریع لاغر شدن با رژیم لاغری هستید؟ رژیم‌های رنگارنگی که در فضای مجازی پخش شده‌اند را دنبال می‌کنید؟ هنگامی که لینک چگونه در یک هفته لاغر شویم را می‌بینید، وسوسه می‌شوید که نگاهی به آن بیاندازید؟ با این مقاله از NHS به بررسی رژیم‌های سالم و ناسالم می‌پردازیم. مصرف کم کربوهیدرات، سم زدایی، سوپ کلم و ... هیچ کمبودی در برنامه‌های رژیم جدید وجود ندارد  و قطعا وعده می‌دهد که به شما در کاهش وزن سریع کمک می‌کند. سوال این است که آیا آنها کار می‌کنند؟ اکثر این موارد منجر به کاهش سریع و گاهی چشمگیر کاهش وزن می‌شوند، اما با پایان رژیم، دوباره به وزن خود اضافه می‌کنیم. نگران کننده تر این که، بسیاری از رژیم‌های غذایی اصلاً علمی نیستند و شیوه‌های غذا خوردن ناسالم را ترویج داده و می‌تواند شما را بیمار کند. انجمن رژیم غذایی بریتانیا می گوید رژیم شگفت انگیزی وجود ندارد که بتوانید بدون هیچ گونه خطر غذایی یا بهداشتی مرتبط، از آن پیروی کنید. رژیم سنگین معمولاً رژیم کم کالری است که غذاهای مصرفی کمی دارند. افراد می‌توانند در ابتدا بسیار سریع وزن خود را از دست بدهند، اما خیلی زود به عادت‌های قدیمی خوردن باز می‌گردند.

پنج دلیل برای جلوگیری از رژیم غذایی زودگذر

در اینجا 5 دلیل وجود دارد که پیروی از آخرین رژیم‌های لاغری جدید ممکن است روش مناسبی برای کاهش وزن نباشد. رژیم لاغری زودگذز

1. بعضی از رژیم‌ها می توانند شما را بیمار کنند

بسیاری از رژیم‌های غذایی، به ویژه رژیم‌های کاهش سریع وزن، به دنبال کاهش چشمگیر تعداد کالری مصرفی هستند.

یورسولا آرنس، متخصص تغذیه، می گوید: رژیم‌های کاهش سریع وزن باعث می‌شوند احساس ناخوشایندی داشته باشید و قادر به عملکرد صحیح نباشید. از آنجا که آن‌ها از نظر تغذیه‌ای نامتعادل هستند،  رژیم‌های کاهش سریع وزن می‌توانند به سلامتی ضعیف در طولانی مدت منجر شود.

2- محرومیت از غذاها خطرناک است

برخی رژیم‌های غذایی توصیه می‌کنند غذاهای خاصی مانند گوشت، ماهی، گندم یا لبنیات را قطع کنید. قطع گروه‌های خاص غذایی می‌تواند مانع از دریافت مواد مغذی و ویتامین‌های مهم بدن شود تا به درستی کار کنند. شما می‌توانید بدون قطع کردن غذاها از رژیم غذایی خود لاغر شوید.

3. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات می توانند پر چربی باشند

برخی رژیم‌های غذایی از نظر کربوهیدرات بسیار فقیر هستند (مانند ماکارونی، نان و برنج) که منبع مهمی از انرژی هستند. در حالی که ممکن است در این نوع رژیم‌ها وزن کم کنید، اما اغلب از نظر پروتئین و چربی زیاد هستند که می‌تواند شما را بیمار کند. رژیم‌های کم کربوهیدرات همچنین می‌توانند عوارض جانبی مانند بوی بد دهان، سردرد و یبوست ایجاد کنند. بسیاری از رژیم‌های کم کربوهیدرات به شما امکان می‌دهند غذاهایی پر چربی اشباع مانند کره، پنیر و گوشت بخورید. بیش از حد چربی اشباع شده می تواند کلسترول شما را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

4- رژیم لاغری سم‌زدایی کار نمی کنند

رژیم‌های غذایی سم زدایی مبتنی بر این عقیده هستند که سموم در بدن ایجاد می‌شوند و با خوردن یا عدم خوردن چیزهای خاصی می‌توانند از بین بروند. اما هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد سموم در بدن ما وجود ندارد. اگر آنها این اتفاق می‌افتاد، ما بسیار بیمار می شدیم. رژیم‌های غذایی سم زدایی ممکن است منجر به کاهش وزن شود زیرا این امر شامل محدود کردن کالری، قطع کردن غذاهای خاص مانند گندم یا لبنیات و خوردن غذاهای بسیار محدود است.

5- سوپ کلم، گروه خونی و سایر رژیم‌های غلیظ غالباً دور از دسترس هستند

برخی از رژیم‌های غذای غلیظ مبتنی بر خوردن یک غذا یا وعده غذایی واحد مانند سوپ کلم، شکلات یا تخم مرغ است. برخی دیگر خوردن غذاها را فقط در ترکیبات خاص بر اساس نوع ژنتیکی یا گروه خونی شما توصیه می کنند. غالباً شواهد و مدارک کمی درباره‌ی کارآمد بودن این رژیم‌ها وجود دارد و نگه داشتن آن‌ها در دراز مدت دشوار است.

چگونه به روش سالم وزن خود را کاهش دهیم

بیشتر بزرگسالان باید کمتر غذا بخورند و فعال شوند. تنها راه برای کاهش وزن و سالم نگه‌داشتن وزن، ایجاد تغییرات دائمی در نحوه غذا خوردن و ورزش است. چند تغییر کوچک مانند خوردن کمتر و انتخاب نوشیدنی‌هایی که چربی، قند و الکل کمتری دارند می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. روش‌های زیادی وجود دارد که می توانید فعالیت بدنی را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید. اگر می توانید در هر روز حدود 500 تا 600 کالری کمتری از آنچه که معمولاً مصرف می کنید، مصرف کنید. یک مرد متوسط ​​به حدود 2500 کالری در روز و یک خانم متوسط ​​حدود 2،000 کالری نیاز دارد تا در همان وزن خود باقی بماند. رژیم لاغری سالم

6 راه برای شروع برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن سالم

در اینجا 6 کار ساده وجود دارد که می توانید برای سلامتی غذا بخورید و به کاهش وزن کمک کنید. برای کاهش میزان چربی که می خورید، می توانید چربی را از گوشت جدا کنید. به جای شیر پرچرب، شیر نیمه چربی بنوشید. غذاهای سبوس‌دار مانند نان سبوس دار ، برنج قهوه ای و ماکارونی میل کنید. آنها آهسته تر از انواع سفید هضم می شوند، بنابراین به شما در طولانی مدت احساس سیر بودن می‌دهند. صبحانه را از دست ندهید. یک وعده صبحانه سالم انرژی لازم برای شروع روز را به شما می دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند، وزن کمتری دارند. هدف‌دار روزانه حداقل 5 عدد انواع میوه و سبزیجات میل کنید. اگر احساس میان وعده دارید، ابتدا نوشیدنی مانند لیوان آب یا فنجان چای را امتحان کنید. غالباً وقتی فکر می‌کنیم گرسنه هستیم، گرسنه می شویم. فعالیت بدنی منظم نه تنها به شما در از دست دادن وزن کمک می کند بلکه به سلامتی شما نیز می‌افزاید. مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha