کد خبر: رژیم-غذایی-بدترین-رژیم‌های-غذایی-دنی
۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
رژیم غذایی: بدترین رژیم‌های غذایی دنیا کدام‌اند؟
همه ما از رژیم‌های سخت (که بسیاری از ما آن‌‌ها را امتحان کرده ایم ) شنیده ایم. آیا این رژیم نوید بخش لاغری با یک نوع غذای معجزه‌آسا است یا تنها به خوردن غذای کم محدود می‌شود؟ با این مقاله از CookingLight همراه باشید. در این مقاله به دلایلی می‌پردازیم که چرا این رژیم‌ها بدترین رژیم‌های موجود در سی سال گذشته هستند.

امیدواری به سوزندان چربی‌ها (در کمترین زمان ممکن)

همه ما واقعاً امیدوار بودیم که برخی از درمان‌ها به ما کمک کند که چربی را از بین ببریم و آن را از مابقی زندگی‌مان دور نگاه داریم. برخی از ما شاید حتی برای چنین معجزه‌ای دعا کرده‌ایم. افسوس، علم بار دیگر ثابت می‌کند که دانستن میزان خوردن‌مان و دانستن حد صحیح غذا خوردن همان معجزه است. با این وجود، این موضوع مانع بسیاری از افراد نمی‌شود. برخی افراد همچنان به سمت این رژیم‌ها جذب شده و از ‌آن‌ها پیروی می‌کنند. تا زمانی که این رژیم‌ها توسط اکثریت افراد جامعه رد نشوند، آن‌ها همچنان به دنبال این رژیم‌ها هستند. در ادامه به برخی از این رژیم‌ها می‌پردازیم.

 استاد پاک (Master Cleanse)

این رژیم با نامهای بسیاری شناخته شده است، اما معمولاً Master Cleanse معروف‌ترینِ این اسم‌ها است. در این رژیم به مدت 10 روز، متخصصان رژیم غذایی تمام غذاهای جامد را برای جلوگیری از تداخل با مخلوط عجیب چای ادویه‌دار جدا می‌کنند. در این مدت نه تنها هیچ ماده مغذی یا کالری‌ای دریافت نمی‌کنید، برخی از کاربران با پیشرفت روزهای متوالی حالت تهوع و ضعف را تجربه می‌کنند. تقریباً تمام کاهش وزن ناشی از آب شدن توده عضلانی خواهد بود که باعث می‌شود متابولیسم شما کند شود. بنابراین به محض شروعِ دوباره خوردن غذای جامد، انتظار داشته باشید آنچه را که از دست داده‌اید و سپس مقداری بیش‌تری از آن بدست آورید.

سوپ کلم

یک موضوع کلاسیک واقعی در قلمرو رژیم غذایی، رژیم سوپ کلم به نظر می‌رسد که برای همیشه در جریان بوده است. این رژیم کاملاً ساده است، به همین دلیل است که چنین قدرت ماندگاری‌ای در زندگی مردم را دارد. شما به سادگی یک کاسه سوپ کلم بدون چربی درست می‌کنید و آن را می‌خورید. و آن‌قدر این کار را انجام می‌دهید تا لاغر شوید. در حالی که به نظر می‌رسد این موضوع  آسان است. و همین‌طور باعث می‌شود آشپزی این هفته بسیار ساده‌تر شود، اما هیچ اثری از خوردن همان غذا بارها و بارها حاصل نمی‌شود. یک رژیم غذایی سالم، چه برای کاهش وزن و چه برای افزایش وزن، نیاز به خوردن وعده‌هایِ غذاییِ زیادی دارد تا ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید. در کنار کمبود مواد مغذی، رژیم غذایی سوپ کلم از نظر پروتئین و چربی‌های سالم کمبود دارد، که هر دو به احساس کامل بودن و احساس رضایت داشتن کمک می‌کنند. تعادل مهم است، بنابراین باید از این رژیم غذایی به همراه سایر رژیم‌های غذایی یک طرفه مانند گریپ فروت یا جوشانده تخم مرغ دوری کرد.

رژیم غذایی نظامی

غالباً به عنوان راهی برای از دست دادن 10 پوند در یک هفته استفاده می‌شود. این برنامه غذایی شدید بسیار خطرناک است. رژیم غذایی نظامی بدون ارتباط واقعی با هیچ شاخه ای از ارتش، چیزی است که به نظر می‌رسد در اینترنت به‌وجود آمده باشد. این رژیم شامل وعده‌های غذایی کوچک، غیر متنوع و شامل ترکیب‌های عجیب و غریب است. وعده‌های غذایی مثال شامل 1 فنجان پنیر چدار، 1 تخم مرغ آب پز، 5 کراکر نمکی یا 1 فنجان تن، 1/2 موز، 1 فنجان بستنی وانیلی است. رژیم نظامی توصیه می‌کند که از برنامه غذایی به مدت سه روز استفاده کنید، به مدت چهار روز عادی غذا بخورید و در صورت لزوم  این روند را تکرار کنید. این یک چرخه خطرناک است که به راحتی می‌تواند هر هفته به یک عادت برای محدود کردن وزن تبدیل شود.

گرچه این رژیم بسیار کم کالری نیست، غذاهای پر چربیِ رژیم که مورد نیاز هستند، مانند پنیر چدار یا هات‌داگ، شما را مانند یک رژیم مشابه سرشار از سبزیجات یا میوه های سرشار از فیبر شما را بی‌نیاز نمی‌کند.

رژیم غذایی کرم توخالی (Tapeworm)

رژیم غذایی کرم توخالی مرزهایی را که مردم مایل به کاهش وزن هستند، تحت فشار قرار می‌دهد. مفهوم این رژیم این است که متخصص تغذیه کپسول تخم کرم را به صورت آنلاین سفارش می‌دهد. (معمولاً در وب سایت‌های غیرقانونی بازار سیاه) پس از رسیدن قرص‌ها، قرص‌ها را بلعیده و منتظر جادو می‌شوند. آن‌چه آن‌ها در مورد آن به شما نمی گویند موضوعات مختلف بهداشتی است که می‌تواند ناشی از انتخاب فعال بلع یک انگل باشد. در حالی که کرم خزنده رشد کرده و کالری را جذب می‌کند، تمام مواد مغذی مصرفی را نیز جذب می‌کند. سوء تغذیه شدید ، درد ناتوان کننده معده، تهوع مداوم و اسهال فقط برخی از عوارض جانبی آن است. خطرات دیگر شامل تخمک‌هایی که به قسمت های مختلف بدن شما منتقل شده و باعث ایجاد مشکلات تهدید کننده زندگی می‌شوند. بدترین قسمت این رژیم؟ از بین رفتن این کرم سخت است و معمولاً برای از بین بردن ویزیت بیمارستان نیاز است.

رژیم غذایی گروه خونی

مفهوم رژیم غذایی گروه خونی این است که برخی غذاها با هر گروه خونی متفاوت واکنش نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، طرفداران رژیم غذایی پیشنهاد می‌كنند كه بعضی از غذاها ممكن است برای یك گروه خونی سالم باشند، در حالی كه باعث صدمه شدید به دیگری می شود. رژیم کودک رژیم‌های غذ‌ایی نوع A باید گیاه‌خواری کنند، نوع O باید گوشت‌های بدون چربی و محصولات تازه مصرف کنند و نوع B باید مجموعه‌ای تصادفی از مواد غذایی از جمله مرغ، گوجه فرنگی، کنجد و بادام زمینی را مصرف کند.

رژیم شفاف

آیا تا به حال مادرتان شما را دعوا کرده تا غذای خود را بجوید؟ خوب هوراس فلچر، بنیانگذار رژیم Flecherizing، آن را به سطح کاملاً جدیدی رساند. ایده این است که قبل از بلع 100 بار همه غذاها (و مایعات، که ما هنوز سعی در کشف کردن دلیل آن هستیم) را جوید. در حالی که این ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند زیرا شما نمی‌توانید ناهار خود را بدون انجام حداقل یک ساعت جویدن انجام دهید، علمی وجود ندارد که نشان دهد جویدن کاملاً برای کاهش وزن کاری انجام می‌دهد.

رژیم غذایی کودک

این رژیم توسط مربی مشهور تریس آندرسون ایجاد شده و به مشتریانی مانند گوینت پالترو سرویس می دهد. این رژیم از شما می‌خواهد تا غذای کودک بخرید. مفهوم رژیم غذایی این است که هر روز دو وعده غذایی را با غذای کودک کاملاً یک‌دست و میکس شده جایگزین کنید. با استفاده از هر شیشه با در حدود 20 تا 100 کالری، کالری موجود در این رژیم برای بزرگسالان به طرز خطرناکی کم است.

رژیم غذایی خام

در حالی که خوردن سبزیجات و میوه بیشتر همیشه چیز خوبی است، فقط خوردن آن‌ها بهترین راه برای سلامتی شما نیست. رژیم‌های غذایی خام، که معمولاً این را به عنوان یک سبک زندگی و فقط یک تلاش برای کاهش وزن انتخاب نمی‌کنند؛ معمولاً صرفاً در محصولات تازه، آجیل و دانه‌ها قرار می‌گیرند. رژیم غذایی خام دو مشکل دارد: اول، خوردن کالری کافی بسیار دشوار است. دوم، شما دیگر نمی‌توانید غذاهای سالم مانند حبوبات، غلات و برخی پروتئین‌های سالم را میل کنید. ساعت‌ها می‌تواند صرف آماده سازی و مصرف غذاها صرفاً برای رفع نیازهای غذایی روزانه شما شود. در حالی که ما توصیه می‌کنیم برای به دست آوردن حداکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی، بعضی از غذاهای خام، مانند فلفل یا برگ سبزیجات را امتحان کنید، بهتر است به جای همه یا هیچ چیز، آن‌ها را با اعتدال انجام دهید.

رژیم غذایی کوکی

رژیم کوکی احتمالاً وسوسه انگیزترین رژیم در این لیست، همان مشکل رژیم غذایی سوپ کلم را دارد: انسان نمی‌تواند به تنهایی با یک غذا زندگی کند. اما شما هیچ جیز به‌جز کوکی نمی‌خورید. مارک‌های مختلفی مانند رژیم دکتر کوکی دیگ یا Siegal Diet، به شما پیشنهاد می‌کنند صبحانه، ناهار و میان وعده‌های غذایی خود را با کوکی‌های فرموله شده خاص خود جایگزین کنید. اگرچه بیشتر مارک ها با افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی، محصولات کوکی خود را تکمیل می‌کنند، بنابراین شما تنها از قند و کربوهیدرات تصفیه شده مصرف نمی‌کنید، اما همچنان از مصرف غذاهای تازه  غافل هستید. هزینه همچنین یک مسئله بزرگ است، در اکثر برنامه‌ها کوکی‌ها به ارزش بیش از 200 دلار در مدت چهار هفته به فروش می‌رسند. هرگونه کاهش وزن حاصل از این کار، اغلب هنگام بازگشت کاربران به وعده‌های غذایی معمولی، دوباره به دست می‌آید، مگر این‌که آن‌ها در طول زندگی خود برنامه‌ریزی‌ای برای خوردن کوکی‌ها داشته باشند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha