کد خبر: رفلاکس-معده-و-راه-رفتن-در-حین-غذا-خوردن
۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
مشکلاتی که با راه رفتن هنگام غذا خوردن برای شما ایجاد می شود چیست؟
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری سلامت، نشستن و خوردن غذا نه تنها باعث می‌شود از خوردن وعده غذایی بیشتر لذت ببرید، بلکه فواید بی شماری نیز برای سلامتی دارد. درپی غذا خوردن در زمان راه رفتن برخی مشکلات برای بدن پدید می آید. اصلی ترین آن ها شامل موارد ذیل است:

رفلاکس معده

زمانی که لقمه غذا را جویده و عمل بلع را انجام می‌دهید. مواد غذایی از طریق لوله مری برای طی فرآیند هضم غذا، وارد معده می‌شود. با این حال، اگر به طور مداوم در هنگام غذا خوردن حرکت کنید؛ این موضوع می‌تواند باعث اختلال در فرآیند هضم غذا و بازگشت محتویات اسیدی معده به مری، سوزش سر معده، رفلاکس معده و حالت تهوع شود.   راه رفتن در حین غذا خوردن باعث رفلاکس معده می گردد

سوء هاضمه

سوء هاضمه یکی از رایج‌ترین مسائلی است که در زمان راه رفتن و غذا خوردن  رخ می دهد. این موضوع بدلیل آن است که محتویات غذایی بدون آنکه درست هضم شوند، وارد روده میشوند. این امر می‌تواند باعث بروز اختلالات گوارشی شود.

 اتساع شکم

تورم در ناحیه شکم را اتساع شکم می‌گویند. این امر ناشی از نفخ است که می‌تواند با حالت تهوع، استفراغ و یبوست خود را نشان دهد. همچنین این افراد از ناخوشی و درد شکم گلایه دارند. از همین روی، برای جلوگیری از بروز اتساع شکم بهتر است زمانی که راه می‌روید، غذا نخورید. راه رفتن در حین غذا خوردن باعث اتساع شکم گردد

افزایش فعالیت مثانه

زمانی که راه می‌روید و غذا می‌خورید، منجر به افزایش فعالیت مثانه می‌شود. در نتیجه فرد اقدام به مراجعه بیشتر به توالت برای دفع ادرار می‌کند.

حالت تهوع

اگر از جمله افرادی هستید که به طور مداوم از حالت تهوع رنج می‌برید، این امر احتمالاً به دلیل غذا خوردن در زمان فعالیت است. در صورتی که معده زمان کافی برای استراحت و هضم غذا در اختیار نداشته باشد، این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند حالت تهوع شود.

تشکیل بیشتر گاز معده

اتساع شکم و سوء هاضمه هردو باعث تشدید تولید گاز در دستگاه گوارش می‌شود. در موارد شدید درد سینه و سکته‌های خفیف ممکن است در فرد رخ دهد. اگر درزمان مسافرت و فعالیت نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مصرف می‌کنید.  احتمالاً شاهد افزایش گاز معده خواهید بود.

زیاده روی در غذا خوردن

از جنبه روانی زمانی که فرد همزمان اقدام به فعالیت و خوردن غذا میکند، بیشتر ازحالت عادی غذا میخورد. زیرا نمی‌تواند اشتهای خود را به درستی کنترل کند. این امر می‌تواند نفخ شکم را نیز به همراه داشته باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha