کد خبر: رابطه-جنسی-سالم-با-قرص-سیلدنافیل
۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
رابطه جنسی سالم با قرص سیلدنافیل

امروزه افزايش بيماری های قلبی و به دنبال آن ايجاد ناتوانی جنسی، منجر به افزايش مصرف داروهای افزايش دهنده قوای جنسی شده است که اين امر می تواند منجر به نارضايتی جنسی گردد. يکی از مهمترين داروهايی که برای درمان اين بيماری مصرف می شود، سيلدنافيل سيترات یا همان ویاگرا است.

قرص سیلدنافیل

قرص سیلدنافیل (Sildenafil) که در تمامی کشورها با نام تجاری و اختصاری ویاگرا (Viagra) و برای درمان ناتوانی جنسی آقایان کاربرد دارد در سال ۱۹۹۸ به طور رسمی دنیای درمان مشکلات جنسی مردان را تغییر داد و به دلیل سهولت مصرف، عوارض کم و اثربخشی سریع به دارویی محبوب بین آقایان تبدیل شد. البته شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۳ در بریتانیا نام ویاگرا منسوخ اعلام شد و این دارو با نام قرص سیلدنافیل به فروش می رسد. قرص سیلدنافیل ابتدا برای درمان مشکلات نعوظ افراد سالمند و با نسخه ی پزشک به فروش می رسید اما با گذشت زمان آمارهای فراوانی از مصرف افراد زیر ۴۰ سال برای این دارو و بدون نسخه منتشر شد. قرص سیلدنافیل به طور مستقیم باعث راست شدن و نعوظ آلت تناسلی مرد نمی شود اما با ایجاد نوعی تغییرات شیمیایی از شل شدن عضلات اطراف آلت تناسلی جلوگیری می کند و با افزایش گردش خون در آلت تناسلی به نعوظ فرد کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که مصرف این دارو به شکل مکرر بسیار خطرناک بوده و فقط زمانی که قصد برقراری رابطه جنسی دارید باید از قرص سیلدنافیل استفاده کنید.

چگونگی تاثیر قرص سیلدنافیل در درمان مشکلات نعوظ آقایان

به طور کلی قرص سیلدنافیل با افزایش گردش خون به سمت آلت تناسلی باعث کمک به نعوظ و افزایش مدت زمان نعوظ می شود. سیلدنافیل سیترات ماده ی فعال در قرص سیلدنافیل یا ویاگرا است که با مهار آنزیم PDE5 جریان خون را تنظیم کرده و سبب ایجاد یک نعوظ طبیعی می شود. توجه داشته باشید که ۱ ساعت بعد از مصرف این دارو اثرات درمانی آن به اوج می رسد و تا ۴ ساعت بعد هم در بدن دوام خواهد داشت. نکته ی بسیار مهم در خصوص مصرف قرص سیلدنافیل اینست که در صورتی که با شکم خالی خورده شود بسیار سریعتر و بیشتر تاثیر می گذارد، به همین دلیل وقتی که تازه غذا خورده اید از مصرف آن خودداری کنید. شما تا زمانی که احساس نیاز به این قرص دارید آن را مصرف کنید و در صورت عدم نیاز به آن بدون نگرانی می توانید مصرف آن را قطع کنید. اگر در طول مصرف قرص سیلدنافیل دچار نعوظ طولانی مدت و دردناک و احساس درد قفسه سینه گشتید سریعا مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

طریقه مصرف این قرص

با توجه به نظرات پزشکان متخصص بهترین زمان مصرف این قرص، ۱ عدد ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از انجام آمیزش و عمل جنسی می باشد و دوز مجاز مصرفی آن هم به اندازه ی ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم می باشد.

عوارض جانبی

عوارض جانبی قرص سیلدنافیل معمولا کوتاه مدت بوده و سریعا از بین می روند. بروز سردرد، احتقان بینی، سرگیجه، احساس داغی و قرمزی صورت و سوءهاضمه از بارزترین عوارض این دارو هستند. اگر از این قرص در دوز بالا استفاده شود ممکن است درد عضلات نیز حادث شود.

تاثیر قرص سیلدنافیل

داروهای مشابه سیلدنافیل

بجز سیلدنافیل داروهای دیگری هم با اثرات مشابه وجود دارند مثل:
  • تادالافیل (با نام تجاری سیالیس)
  • واردنافیل (با نام تجاری لویترا)
  • آوانافیل (با نام تجاری استندرا)
خیلی مهم هست که افراد بدانند که این داروها باعث ایجاد نعوظ و سفتی آلت تناسلی نمی شوند بلکه باعث افزایش قدرت نعوظ (یعنی افزایش سفتی و نیز افزایش مدت زمان سفتی) می شوند. بعبارتی برای اثربخشی این داروها بایستی شهوت، هوس جنسی و میل جنسی وجود داشته باشد و رابطه ی جنسی با میل و اشتیاق واقعی شروع شود تا این داروها بتوانند تاثیر خود را نشان دهند. در افرادی که میل و شهوت و هوس جنسی ندارند و اصولا علاقه ای به انجام فعالیت جنسی ندارند این داروها هیچ تاثیری در ایجاد و تقویت نعوظ ندارند.

نکات احتیاطی مهم در حین مصرف این قرص

اگر قصد استفاده از قرص سیلدنافیل را دارید و به بیماری ها و عوارض زیر نیز دچار می باشید بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.
  • اگر در گذشته به حملات قلبی دچار شده اید.
  • در صورتی که دچار نارسایی قلبی هستید.
  • اگر به بیماری لوسمی مبتلا هستید و یا از بیماری آنمی رنج می برید.
  • اگر هر نوع بیماری چشمی دارید.
  • در صورتی که به مشکلات کبدی و کلیوی دچار می باشید.
  • اگر به ناهنجاری غیر طبیعی آلت تناسلی مبتلا هستید و یا داروهای حاوی نیترات استفاده می کنید.
  • مصرف دارو برای کودکان و اطفال: برای نوجوانان زیر ۱۸ سال ممنوع است.
  • مصرف دارو برای افراد بالای ۶۰ سال: مصرف قرص سیلدنافیل در این رده ی سنی با کاهش دوز مصرفی اجباریست و به دلیل ایجاد خطرات احتمالی قلبی و سرگیجه از کارهای پرمخاطره مثل رانندگی در زمان مصرف دارو خودداری شود.

تداخل دارویی سیلدنافیل

  • در صورت مصرف کتوکونازول، ایتراکونازول و داروهای مهار کننده پروتئاز مثل ریتوناویر بایستی دوز مصرف سیلدنافیل را کم کرد.
  • در صورت مصرف ریفامپین بایستی دوز سیلدنافیل را بالا برد.
  • مصرف سیلدنافیل با داروهای قلبی نیترت دار مثل نیتروکانتین، نیتروگلیسرین زیر زبانی و ایزوسورباید دی نیترات ممنوع می باشد.
  • در برخی بیماران که داروهای آنتی آریتمیک قلبی مصرف می کنند بایستی با احتیاط استفاده شوند.
  • مصرف این دارو با داروهایی مثل پرازوسین، ترازوسین، دوکسازوسینن ( و دیگر داروهای بلوک کننده گیرنده های آلفا ) بایستی با احتیاط مصرف شوند چون هم این داروها و هم سیلدنافیل باعث پایین آمدن فشار خون می شوند.
  • اگر درد قلبی در حین فعالیت جنسی رخ داد و سیلدنافیل نیز استفاده کرده باشید بایستی سریعا به اورژانس مراجعه کنید و حتما به پزشک اورژانس در مورد مصرف سیلدنافیل اطلاع رسانی کنید تا از دادن داروهای حاوی نیتریت به شما اجتناب کند.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دگزامتازون “ داروی دگزامتازون ” را مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha