کد خبر: خود-ارضایی-و-اثرات-جانبی-آن-بر-سلامتی-ان
۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
خود ارضایی و اثرات جانبی آن بر سلامتی انسان

عوارض خود ارضایی

  خود ارضایی (Masturbation)، عوارض جانبی مضری ندارد. با این حال، ممکن است برخی از افراد با انجام این کار احساس گناه کنند یا با خود ارضایی مزمن مشکل داشته باشند.

جنبه ی عذاب وجدان خود ارضایی

بعضی از افراد ممکن است در مورد خود ارضایی، به دلیل اعتقادات فرهنگی، معنوی و مذهبی خودشان، احساس گناه کنند. این عمل نه اشتباه است و نه غیر اخلاقی، اما ممکن است هنوز پیام هایی بشنوید که این یک لذت کثیف و شرم آور است. اگر در مورد خود ارضایی عذاب وجدان و احساس گناه دارید، با کسی که به آن اعتماد دارید درباره ی اینکه چرا و چگونه احساس گناه می کنید، صحبت کنید. روانشناسان متخصص در سلامت جنسی ممکن است یک منبع خوب برای کمک به شما باشند.

اعتیاد به خود ارضایی

برخی از افراد ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنند و آن را گسترش دهند. اگر شما وقت زیادی را به انجام خود ارضایی سپری کنید، ممکن است نتایج زیر را به همراه داشته باشد:
  • فعالیت های روزانه ی متنوع و از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن
  • از دست دادن کار و یا فعالیت های مدرسه
  • لغو کردن برنامه ها و فعالیت های گروهی با دوستان
  • از دست دادن رویدادهای اجتماعی مهم
اعتیاد به این عمل می تواند به روابط و دیگر بخش های زندگی شما آسیب برساند. خود ارضایی بیش از حد می تواند منجر به از بین بردن کار و مطالعه ی شما شود و این کارایی شما را کاهش می دهد. اعتیاد به این عمل همچنین می تواند روابط عاشقانه و دوستی شما را نیز خراب کند، زیرا شما به اندازه ی کافی با معشوقه ی خود وقت نمی گذرانید یا توجه زیادی به او نمی کنید. اگر در مورد اعتیاد به آن نگران هستید، به پزشک یا مشاور مراجعه کنید و در مورد روش های کاهش خود ارضایی با او صحبت کنید. صحبت درمانی می تواند به شما در مدیریت اعتیاد کمک کند. شما همچنین می توانید خود ارضایی را با فعالیت های دیگری جایگزین کنید. دفعه ی بعد به جای خودارضایی این روش ها را امتحان کنید:
  • پیاده روی و دویدن
  • نویسندگی در یک مجله
  • گذراندن وقت با دوستان

عوارض خود ارضایی

آیا این عمل سبب کاهش حساسیت جنسی می شود؟

برای زنانی که اختلال عملکرد جنسی دارند، افزایش تحریک مانند خود ارضایی، می تواند به افزایش میل جنسی و حسایت کمک کند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ویبراتور در میان زنان و مردان با افزایش میل جنسی، تحریک و در حالت کلی با عملکرد جنسی در ارتباط است. علاوه بر آن، زنان افزایش ترشحات و مردان نعوظ بهتر را گزارش کرده اند. خود ارضایی می تواند بر روی میزان حساسیت در طول رابطه ی جنسی مردان به دلیل تکنینک آنها، اثر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که فشار دادن زیاد آلت تناسلی در طول خود ارضایی، می تواند حساسیت را کاهش دهد. متخصصان سلامت جنسی توصیه می کنند که روش خود را در طول خود ارضایی تغییر دهید تا میزان حساسیت در طول رابطه جنسی را بازگرداند.

مزایای خود ارضایی

خود ارضایی یک فعالیت جنسی سالم است و مزایای زیادی برای سامت جنسی و روانی شما دارد. مطالعات محدودی در مورد خود ارضایی وجود دارد، اما مطالعات زیادی در مورد رابطه ی جنسی و تحریک شدن وجود دارد. گزارش های تحقیقاتی و تحلیلی نشان می دهد که تحریک جنسی، از جمله تحریک با خود ارضایی، ممکن است که به شما در موارد زیر کمک کند:
  • تسکین استرس ایجاد شده
  • خواب بهتر
  • بهبود خلق و خوی
  • آرامش بیشتر
  • احساس لذت
  • تسکین گرفتگی عضلات
  • رابطه ی جنسی بهتر
  • درک بهتر از خواسته ها و نیازهای خود

رابطه ی این عمل و سرطان پروستات در مردان

برخی تحقیقات نشان می دهد که انزال منظم ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد، اما تا به حال پزشکان دلیل قطعی برای آن پیدا نکرده اند. مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم در ماه 21 بار انزال دارند، 20 درصد کمتر است.

در دوران بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می شود که برخی از زنان باردار احساس کنند که میل جنسی آنها بیشتر شده است. خود ارضایی که روش ایمن برای رهایی از تنش جنسی در دوران بارداری است. همچنین لذت خود ارضایی می تواند علائم بارداری مانند کمر درد را نیز کاهش دهد. خود ارضایی ممکن است برای زنان با بارداری پر خطر، ایمن نباشد. این به این دلیل است که ارگاسم می تواند درد زایمان شما را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha