کد خبر: خواص-بی‌نظیر-کاهوی-رومی
۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳

خواص کاهوی رومی

درست مانند دیگر گیاهان سبز، کاهوی رومی نیز سرشار از مواد معدنی و مغذی می‌باشد. از مهم‌ترین موادی که در این کاهو وجود دارد، می‌توان به مقادیر بالایی فیبر اشاره کرد. شما با مصرف یک فنجان کاهوی رومی بیش از 50 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین A و نیز مقادیر قابل توجه‌ای ویتامین K و ویتامین C دریافت می‌کنید. مقادیر متوسط اسیدهای چرب امگا 3، مولیبدن، مس، پتاسیم، فولات، فسفر، آهن، منیزیم، کلسیم و منگنز در کاهوهای رومی نیز به بدن از طریق راه‌های متعددی کمک می‌کنند. تحقیقات دانشمندان ایسلندی همچنین نشان می‌دهد که بعضی از اسیدهای آمینو اساسی بدن در این کاهو یافت می‌شود.

تقویت سلامت چشم

از جمله مهم‌ترین خواصی که این کاهوها دارند، تقویت سلامت چشم و بینایی می‌باشد. تحقیقات زیادی در مورد ویتامین A صورت گرفته و تقریباً همه آنها اثبات کرده‌اند که این ویتامین می‌تواند به صورت مؤثری بر روی چشم تأثیر بگذارد. ویتامین A عملکرد آنتی اکسیدانی دارد که این موضوع می‌تواند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به سلول‌های چشم جلوگیری کند. هر چه این آسیب‌ها کاهش پیدا کنند، سلول‌های چشم شما دیرتر پیر می‌شوند. علاوه بر این، مصرف این کاهو با پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ارتباط دارد. همان طور که در بالا اشاره شد، این کاهوها سرشار از ویتامین A هستند.

تقویت سلامت استخوان‌ها

بیشتر افراد فکر می‌کنند که تقویت استخوان‌ها فقط با مصرف لبنیات میسر است اما باید بدانید که تأثیر مصرف سبزیجات چیزی کمتر از لبنیات ندارد. به عنوان مثال، کاهوی رومی سرشار از مواد معدنی مفید مانند مس، آهن، منیزیم، منگنز و فسفر است. این عناصر به صورت مؤثری به تراکم استخوانی کمک می‌کنند. زمانی که سن شما افزایش پیدا می‌کند، بدن برای دریافت چنین عناصری، از مواد ذخیره شده در استخوان‌ها استفاده می‌کند که این موضوع به پوکی استخوان منجر می‌شود. شما با مصرف موادی مانند کاهوی رومی می‌توانید از چنین رخدادهایی جلوگیری کرده و استخوان‌هایی مستحکم داشته باشید.  

بهبود سلامت قلب

تقویت سلامت قلب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بیشترین میزان مرگ و توسط بیماری‌ها، به مشکلات قلبی تعلق دارد. سطح بالای آهن موجود در این کاهو می‌تواند به بهبود گردش خون منجر شود که این موضوع در پیشگیری به بسیاری از بیماری‌های قلبی نقش دارد. آهن یکی از عناصر کلیدی در تولید گلبول قرمز است که اجازه می‌دهد هموگلوبین، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به قسمت‌های مختلف بدن حمل کنند. این می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد و همچنین فرآیند بهبود و ترمیم را سرعت ببخشد.

جلوگیری از پیری زودرس

سطح بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در این کاهو بدان معنی است که استفاده از آنها می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند چرا که این ویتامین‌ها عملکردی آنتی اکسیدانی دارند که باعث می‌شود آسیب‌های استرس اکسیداتیو توسط رادیکال‌های آزاد خنثی شود. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ویتامین C در ساخت کلاژن نیز نقش دارد. کلاژن یکی از بخش‌های ضروری ظاهر شما می‌باشد چرا که کشسانی پوست به آن بستگی دارد. این می‌تواند ظاهر چین و چروک‌ها، نقاط سن و لکه‌های پوستی را به حداقل برساند. با مصرف این سبزی حتی از بیماری‌هایی مانند آکنه نیز جلوگیری می‌کنید.

جلوگیری از سرطان

مطالعات مختلف به توانایی‌های مبارزه با سرطان کاهو رومی نگاه کرده‌اند و اعتقاد بر این است که کاهش کلی التهاب و حضور رنگ‌دانه کلروفیل و ویتامین C باعث کاهش میزان سرطان و بهبود علائم می‌شود. در حالی که هیچ آنتی اکسیدان منحصر به فردی در این نوع کاهو وجود ندارد، سایر مواد مغذی مانند کاروتنوئیدها، نقش مشابهی را در بدن بازی می‌کنند و در جلوگیری از سرطان سینه، تخمدان، مثانه، دهان، ریه، پروستات و پوست کمک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha