کد خبر: تغذیه-نادرست-و-بروز-بیماری‌ها
۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

نادرست بودن تغذیه

همیشه از زندگی طبیعی گفتیم اما برای درک یک مطلب بسیار مهم لازم است این بار و در اینجا از مرگ طبیعی شروع کنیم! بگذارید ورود به این بخش را از سوالی ساده شروع کنیم: همه ما بالاخره رفتنی هستیم و روزانه تعداد بسیار زیادی، مسافر دیار باقی می شوند اما سوال اینجاست که چند وقت است نشنیدید کسی به واسطه یک مرگ طبیعی فوت کرده باشد؟ بیاییم تصادفات و حوادث زمینی و غیر مترقبه را لحاظ نکنیم اما باز همین سوال پیش می آید که خیلی وقت است مانند قدیم نشنیدم کسی به دلیل طبیعی در یک روال درست و کلاسیک زندگی فوت کرده باشد. روالی که به شکل کامل از تولد آغاز به جوانی، میان سالی و بعد پیری و مرگ ختم شود. مرگ های این روزهای ما یا بخاطر سکته است یا سرطان یا انواع و اقسام بیماری های جسمی و روانی و اگر این روزها بشنویم که کسی به مرگ طبیعی مرده عجیب است. بارها در مجالس ختم شنیده ایم که می پرسند چی شدکه فلانی فوت شد و جواب ها همه حکایت از بیماری های عجیب دارد و اگر بگویند سالم بود و فوت کرد همه می گویند چرا؟ اما دیگر کسی نمی گوید چرا سرطان گرفت یا چرا سکته کرد و ...

تغذیه و بیماری ها

در برسی چهار عامل سلامتی به این نکته رسیدیم که اعصاب و روان، هوا، آب و تغذیه (Nutrition) چهار رکن مهم سلامتی هستند. ما حالمان خوب است می خوریم، خوب نیست می خوریم، کلافه ایم می خوریم، کلا در حال خوردن هستیم و گاها هم فقط می خوریم که بخوریم و در روند پرونده شرطی شدگی ها هم فهمیدیم که به شکل اتوماتیک وار فقط عادت کردیم بخوریم زیاد اهمیتی هم ندارد چه می خوریم… اما بدانیم این ما هستیم که برایمان مهم نیست اما برای بدنمان بسیار مهم است که چه می خوریم! برای تک تک سلول های ما مهم است که ما چه چیز را می خوریم و حتی فراتر از آن مهم است که چرا می خوریم…   نادرست بودن تغذیه اما بیماری به واسطه تغذیه نادرست از کجا شروع می شود:
  • عادات غذایی کاملا اشتباه ما و ناآگاهی عمومی ما نسبت به خواص، کیفیت و چگونگی تهیه مواد خوراکی یکی از معضلاتی است که با برآورد آماری تعداد بیماران به افراد سالم و شلوغی مراکز درمانی، این مطلب را یاد آور می شود که اصولا ما در مورد غذا چیزی نمی دانیم و کمتر به این فکر می کنیم که تغذیه و بیماری چه رابطه تنگاتنگی دارند.
  • مصرف بیش از حد مواد و خوراکی های حیوانی آن هم در همه گونه و همه شکل به یک عادت روزمره و فراگیر تبدیل شده است.
  • مصرف غذا با چربی فراوان یا غذاهای پرچرب و این اشتباه بزرگ که فکر می‌کنیم روغن غذا را خوشمزه تر می کند.
  • مصرف مواد حاوی نگهدارنده های مهلک خوراکی با درصد بالا و غلظت فراوان.
  • مصرف پرخطرترین مواد خوراکی که سبد کالایی خانواده بالاخص خوراک کودکانمان است و شامل مواد و خوراکی هایی است که با رنگ ها و شکل های کاملا فریبنده دامن گیر زندگی ما شده و عموما به آن ها هله هوله می گوییم و شامل خانواده چیپس ، پفک ، کیک های بسته بندی شده، لواشک ها و ترکیبات این چنینی است.
  • مصرف نوشیدنی های بسیار پرخطر که علاوه بر دارا بودن مواد نگهدارنده حاوی یکی از 3 پودر کشنده ( سه پودر سفید رنگ و کشنده معروف جهانی: شکر، نمک و هروئین ) هستند و تقریبا به شکل یک عرف عمومی در آمده اند. در تحقیق آماری از یک سوپرمارکت معمولی در یکی از محله های تهران متوجه شدیم که این مغازه حداقل روزی دویست بطری، قوطی یا شیشه نوشیدنی در حجم های متنوع می فروشد. وجود گاز در این نوشیدنی ها، تحریک شدید معده و ترکیب این گازها با اسید معده و بوجود آوردن ترکیبات عجیب شیمیایی یکی از نابودکننده ترین مواد وارد شده به سیستم گوارشی ماست.
  • عدم تحرک برای تعریق پذیری و دفع مواد زاید.
  • استفاده از فریزهای طولانی مواد غذایی، باید بدانیم که با یخ بستن آب درون سلولی و عملکرد آب در حالت انجماد ( آب در حالت انجماد منبسط می شود ) دیواره های سلولی از هم باز و پاره می شود و خواص سلولی کاملا از بین خواهد رفت. پس غذای فریز شده کاملا یک غذای از درون منفجر شده ای است که تقریبا عاری از هیچ گونه خاصیتی است.
  • تغذیه نادرست ما که به هیچ وجه با ساعت بدنی و روند طبیعی کاری بدن ما هماهنگ نیست.
  • استراحت و زمان بندی خواب و بیداری ما که به شدت نامتعادل و ناهماهنگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha