کد خبر: بهترین-روش-های-مراقبت-از-موهای-فر-و-مجعد
۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
بهترین روش های مراقبت از موهای فر و مجعد

موهای فر و مجعد یکی از جذاب‌ترین انواع مو هستند که به مراقبت زیادی نیاز دارند.

ممکن است شما نسبت به کسانی  که موهای نرم و صاف دارند، اما موهای فر و مجعد شما همیشه زندگی را آسان نمی‌کنند.  اگر رطوبت با سبک موی شما مخلوط نشود، خشکی باعث می‌‎شود موهای شما درشت و شکننده شود. خوشبختانه، ما پنج راه حل آسان برای مراقبت از موهای فر و مجعد داریم.

پنج راه حل آسان برای مراقبت از موهای فر

با این مقاله از tresemme درباره‌ی نحوه‌ی نگهداری از موهای فر و مجعد با خبرگزاری سلامت همراه باشید.

1. از یک شامپوی مشخص استفاده کنید

انتهای موهای فر به سرعت خشک می‌شوند. بنابراین، هفته‌ای یک یا چند بار موهای خود را بشویید، شامپویی می‌خواهید که رشته‌های موی شما را بیشتر خشک نکند. شامپوهای مخصوص به موهای فر، به‌خشک‌ترین قسمت‌های موهای شما را با یک فرمول پیشرفته هدف قرار داده و موهای مجعد شما بی‌نقص می‌کند.

2. موهای فر خیس خود را با حوله خشک نکنید!

خشک کردن مو با حوله ضخیم می‌تواند موهای فر مرطوب را به کابوس تبدیل کند. بنابراین همیشه هنگام مرطوب بودن موهای خود به آرامی و با حوله‌ای نرم خشک کنید.

آب اضافی را به بیرون فشار دهید و موها را به آرامی با حوله پاک کنید. البته حوله را روی آن نسابید، زیرا اصطکاک می‌تواند باعث شکستن رشته‌های مو شود.

برس کشیدن

برای محدود کردن بیشتر آسیب‌ها، نسبت به برس کشیدن و شانه کردن موهای خیس رویه ملایم خود را انجام دهید، زیرا رشته‌های موی شما در هنگام مرطوب شدن ضعیف تر هستند.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شانه کردن از قسمت پایین موهای شما و حرکت به سمت بالا در بخش های کوچک به مراتب با گره موهای شما مهربان‌تر است و جدا کردن قسمت‌های سرسخت را آسان تر می‌کند.

3. از ژل مو برای موهای فر و مجعد استفاده کنید

افراد دارای موهای فر می‌توانند از ژل مو استفاده کنند. البته هیچ فردی به سفت شدن حلقه‌های موی مجعد خود علاقه ندارد. بنابرین شما می‌توانید از ژل سبک استفاده کنید تا به شما کمک کند موهای حالت‌دار و ثابت، بدون خشکی و سفتی داشته باشید.

4. مراقبت اضافی در مورد موهای فر رنگ شده

رنگ‌های مو بر روی موهای مجعد بسیار خارق العاده به نظر می‌رسند، اما آن‌ها کمی بیشتر به مراقبت نیاز دارند. اگر موهای فر رنگ شده شما  خشک شده است، یک بار در هفته از ماسک مو با تهویه عمیق و همچنین یک روغن مو برای تغذیه آن‌ها استفاده کنید. موهای فر و مجهد شما مرطوب، قابل کنترل و سالم به نظر می‌رسد!

5. با موهای خشک خود با ملایمت رفتار کنید.

موهای فر طبیعی شما زیبا اما شکننده هستند. الاستیک مو می‌تواند آن‌ها را بکشد. بنابراین از پیچیدن محکم آن‌ها در اطراف موهای خود خودداری کنید. با این نکات شما می‌توانید موهای فر خوش حالت‌تر و زیباتر داشته باشید.

مزایای داشتن موهای فر و مجعد

هنگامی که شما موهای فر و مجعد دارید، دوست داشتن و نگه‌داری از آن می‌تواند یک چالش باشد. یکی از بهترین مزایای موهای مجعد این است که دارای حالت‌های متنوع است! شما می‌توانید موهای خود را در سبک‌های مختلف درست کنید و در صورت رعایت نکات نگه‌داری، آن عالی به‌نظر می‌رسند. اغلب اوقات شما نمی‌دانیم با آشفتگی موهای خود چه کاری باید انجام دهید، بنابراین شست و شوی موهای فر شما، راه نهایی است. اگر شما دارای این مدل از مو باشید، خوش شانس هستید زیرا این باعث می‌شود هر نوع مدلی مویی زیبا به نظر برسد. مزایای داشتن موهای فر و مجعد چیزی که بسیاری از افراد در مورد موهای فر فراموش می‌کنند این است که لازم نیست هر روز آن را بشویید و همیشه به موهای خود حجم دهید. موهای به‌هم ریخته را امتحان کنید. در واقع، شستن هر روز موها به شما کمک می‌کند موهای شما سالم‌تر و شاداب‌تر شوند. شامپوی خشک باید به بهترین دوست جدید شما تبدیل شود و در دراز مدت هزینه‌ی زیادی را در برابر شامپوهای مختلف و نرم کننده‌ها ذخیره می‌کنید. به طور خلاصه، موهای فر و مجعد زیبا هستند.

5 چیزی که هرگز درباره‌ی موهای فر و مجعد نمی‌دانستید

در ادامه با خبرگزاری سلامت همراه باشید تا ندانسته‌های موهای فر و مجعد را بررسی کنیم.

1. میانگین موهای فر و مجعد

موهای سر به‌صورت متوسط تنها 120000 مو دارد در حالی که یک سر مجعد فقط 100000 مو دارد.

2. شامپوی کمتر

موهای فر را لازم نیست زیاد بشویید، زیرا آن‌ها فولیکول یا غدد چربی کمتری دارند، بنابرین از موهای لخت خشک‌تر هستند.

3. انواع مختلف موهای فر و مجعد

چندین نوع مختلف از موهای فر وجود دارد (باریک، موج دار، Botticelli و ... )

4. انواع مختلف موهای مجعد روی یک سر!

شما می توانید روی سرتان چندین نوع مختلف از حلقه‌های موی فر داشته باشید.

5. رشد

موهای فر تقریباً شش اینچ در سال رشد می‌کند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha