کد خبر: برای-سفت-شدن-پوست-شکم-چه-کنیم-؟
۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹

سفت شدن پوست شکم

در این بخش چند روش برای سفت شدن پوست شکمرا به شما معرفی می کنیم. سعی کنید به همه این روشها توجه کنید تا شکمی خوش فرم داشته باشید و به اندام ایده آل خود دست یابید.

غذاهای مغذی و کم کالری

رژیم گرفتن با نخوردن فرق دارد. برای جلوگیری از شل شدن شکم شما باید بخورید، اما صحیح بخورید. مثلا به جای غذاهای چرب و چیلی یا شیرینی جات از میوه ها، سبزی ها، مغزی جات و … استفاده کنید. کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های ضروری همگی باید به اندازه کافی به بدن شما برسند. پس بدن تان را از این مواد تحریم نکنید. پس سعی کنید در تغذیه سالم خود انواع میوه‌ها، گوشت‌های کم چرب، آجیل‌های خام، تخم مرغ و … را بگنجانید. اگر نوع تغذیه شما درست باشد حتی لازم نیست مدام کالری های تان را حساب کنید.

نوشیدن آب فراوان

خوردن آب زیاد به تناسب اندام و سفت شدن پوست شکم شما کمک زیادی می کند. وقتی قصد دارید وزن کم کنید و بدنتان را سالم نگه دارید باید حتما آب زیاد بخورید. آب چربی‌ها را از طریق سیستم سوخت و ساز بدن دگرگون کرده و تمام سموم را دفع خواهد کرد. همچنین از دیگر فواید آب میتوان به پیشگیری از یبوست و نفخ و کاهش اشتها اشاره کرد.

شروع روتین تمرینی

طبق اطلاعات بدست آمده کاهش وزن فقط با رژیم باعث شل شدن شکم شما خواهد شد. پس حتما در کنار رژیم باید هر روز ورزش کنید تا بدن تان شل نشود. بیشتر هم روی اندام‌هایی که برایتان مهم‌ترند تمرکز کنید. دراز نشست، شنا سوئدی و … باعث سفت شدن پوست شکم و کلا عضلات شما می شود. همچنین میتواند روند چربی سوزیتان را افزایش دهد. نیازی هم نیست خیلی شدید ورزش کنید. چون کم کم خسته می شوید و آن را رها می کنید. سعی کنید در حد تعادل اما همیشه ورزش کنید.

خودتان را باور کنید

بدون انگیزه و باور کردن خودتان هرگز نمیتوانید به اندام ایده آل دست یابید. هرگز اجازه ندهید ترس از شکست به وجود شما بیاید. اگر واقعاً می‌خواهید به کاهش وزن و تناسب اندام برسید، باید کاملاً باور داشته باشید که می‌توانید به این موفقیت برسید.

ماساژ نمک و لیمو

در این بخش برای سفت شدن پوست شکم و  خود شکم روشی جالب را به شما معرفی می کنیم.ابتدا آب چند عدد لیمو را گرفته و درون یک کاسه بریزیدو سپس مقداری نمک به ان اضافه افزوده و خوب با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست حاصل شود. حالا پوست شکم تان را به صورت دورانی و به طور موافق و مخالف عقربه های ساعت حدود 15 الی 20 دقیقه ماساژ دهید. سعی کنید هفته ای 3 مرتبه این روش را در منزل انجام دهید تا نتیجه اش را ببینید.

زنجبیل و پوست شکم افتاده

برای استفاده از این روش شما به یک و نیم قاشق غذا خوری پودر زردچوبه، 5 قاشق غذاخوری آبلیمو، نصف قاشق چایخوری فلفل و یک لیتر آب نیاز دارید. شما باید اول آب را بجوشانید و پس از جوشیدن کامل آن 5 دقیقه به آن استراحت دهید. حالا در کاسه دیگری همه مواد را با هم مخلوط کنید. حالا آب را به آن ظرف اضافه کنید و به طور کامل مخلوط کنید. حداقل ده روز از این نوشیدنی استفاده کنید تا نتیجه اش را ببینید.

کم کردن وزن در جوانی

اگر در دوران جوانی اضافه وزن تان را کم کنید پوست تان خیلی بهتر و سریع تر به جای اولش بر می گردد. اما هر چه سنمان بیشتر میشود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی‌اش را از دست میدهد و شل و افتاده می شود. پس الان برای تناسب اندام تان قدم بردارید و آن را برای اینده نگذارید.

رژیم یو یو ممنوع

منظور از رژیم یو یو قطع و وصل کردن رژیم است. خیلی از ما مدتی رژیم می گیریم دوباره آن را رها می کنیم و چاق می شویم و بعد دوباره پشیمان می شویم و شروع به لاغر شدن می کنیم. اگر دوست دارید پوست شکم تان سفت باشد هر گز نباید از این روش استفاده کنید. چاق و لاغر شدن متوالی، پوست شما را تحت استرس قرار داده و آن را بد فرم و شل می کند.

کاهش وزن ناگهانی ممنوع

فرایند سفت شدن پوست کند است، پس کاهش وزن تان هم باید تدریجی باشد. کاهش وزن های ناگهانی نه تنها باعث آسیب رساندن به سلامتی می شود بلکه پوست شما را زشت و شل خواهد کرد. پس سعی کنید آهسته و پیوسته لاغر شوید.

نقش پروتئین در پوست

پروتئین برای تناسب اندام بسیار ضروری است. کلاژن و الاستین دو ماده ای هستند که در خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست موثرند. پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است. کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک پیدا خواهید کرد. پس شما باید برای سفت شدن پوست شکم و جلوگیری از شل شدن آن پروتئین زیاد مصرف کنید.

مصرف آنتی اکسیدان ها

برای سفت شدن پوست شکم و تناسب اندام در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و روغن های سالم استفاده کنید. میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم همگی به داشتن پوست سالم و جوان به شما کمک خواهد کرد.

مکمل ها

یادتان باشد که در رژیم های کاهش وزن باید حتما از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید. مولتی ویتامین شما باید دارای ویتامین های A, C, K, E و ویتامین های ب کمپلکس باشد. چون این ویتامین ها و مکمل ها همگی در سلامت پوست و جلوگیری از شل شدن پوست تاثیر گذار هستند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین ب کمپلکس در مواد غذایی ( جو، برنج، تخم مرغ و موز ) وجود دارد. کمبود ب کمپلکس در بدن موجب درماتیت یا ریزش مو می شود. کرم های موضعی و پماد های ساخته شده با ویتامین های گروه B  سلولهای پوست را هیدراته کرده و به از بین بردن التهابات پوست کمک می کند.

ماساژ و زیبایی پوست

انجام یک ماساژ مکرر با استفاده از حرکات لمس حسی به بهبود گردش خون کمک کرده و برای پوست بسیار مفید است. با یک ماساژ حرفه ای به صاف کردن سلولیت کرده و از شل شدن آن جلوگیری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha