کد خبر: انگیزه-انجام-کارها-را-برای-خودتان-بوجو
۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲

ایجاد اشتیاق در انجام کارها چگونه ممکن است؟

بدون داشتن هدف نشانه گیری و ایجاد اشتیاق ممکن نیست.پس از آن مانند سایه هدف خود را تعقیب کنید و تا رسیدن به آن دست از تعقیب بر ندارید.

بزرگان راجع به ایجاد اشتیاق چه نظری دارند؟

بنیامین فرانکلین در ارتباط با ایجاد اشتیاق می نویسدموفقیت نصیب کسی خواهد شد که بداند چه کاره است و چه میخواهد بکند. و تا رسیدن به مقصود و انجام دادن کار از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.اگر ساموئل تیلور کالریج شاعر و فیلسوف انگلیسی در زمان خود این اندرز بنیامین فرانکلین را می شنید. و به کار می بست امروزه آثار ناقص و ناتمام او برای ما باقی نمی ماند.بیشتر اشعاری که از کالریچ به جای مانده ناتمام و ناقص است.او همیشه آرزو داشت یک اثر عالی و فناناپذیر خلق کند. اما ولعی که نسبت به موضوعات متعدد داشت باعث می شد استعدادش را در زمینه های مختلف تقسیم کند. او هرگز این فرصت را نیافت که با انرژی کافی یک کار درخشان را کامل کند و سپس به کار دیگری بپردازد. چارلز لمپ منتقد انگلیسی در بارهٔ کالریچ مطلبی را خطاب به یکی از دوستانش گفته است که می تواند تأیید کنندهٔ نظر ما باشد کالریچ فوت کرد. میگویند نزدیک به چهل هزار رسالهٔ ناتمام در زمینهٔ الهیات و فلسفه و حکمت از خود باقی گذاشته است.عجیب است که حتی یکی از این رساله ها کامل نیست.

ایجاد اشتیاق در همسر

خانم محترم! با شوهر تان آنقدر صحبت کنید تا بالاخره بفهمید مقصود و منظور و امیدهای او چیست.او را تشویق کنید که به جای خیالبافی و پروراندن آرزوهای واهی و مبهم یک هدف مثبت واقعی را برگزیند و برای رسیدن به آن کوشش کند و اطلاعات کافی را برای طی کردن راهی که برگزیده است به دست آورد.فراموش نکنید که شوهر شما اگر یک خانهٔ کوچک و مجهز به امکانات زندگی را برای شما تدارک ببیند خیلی بهتر از آن است که یک هزار خانه بسازد که هیچکدام سقف نداشته باشد.اول تلاش برای ساختن یک خانهٔ کوچک اما مناسب برای زندگی آنگاه اقدام برای ساختن خانه ای بزرگتر با امکانات بیشتر. به عبارت بهتر اول شوهر خود را وادار کنید به واقعیت بیاندیشد و زیر پایش را برای پرش های بعدی محکم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha