کد خبر: افزایش-سوخت-و-ساز-با-مصرف-بلوط
۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶

خواص بلوط

دانشمندان تا به حال آزمایش‌های فراوانی بر روی این آجیل انجام داده‌اند که نتایج بیشتر آنها نشان می‌دهد استفاده از آن در رژیم غذایی ضروری می‌باشد. جالب است بدانید که در بلوط(Oak) می‌توانید با ترکیبات شگفت انگیز و با ارزشی مانند ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتووتنیک اسید)، ویتامین B6 و ویتامین B9 (فولات) مواجه شوید. علاوه بر این، این آجیل سرشار از مواد معدنی مختلی مانند کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، آهن، پتاسیم و روی نیز می‌باشد. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد چرا این آجیل را باید در طول هفته استفاده کنیم.

تقویت سلامت پوست

یکی از مهم‌ترین خواصی که به بلوط نسبت می‌دهند، تقویت سلامت پوست می‌باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این آجیل انواع ویتامین‌های خانواده B وجود دارند. این ویتامین‌ها می‌تواند به صورت مؤثری به تقویت سلامت پوست شما منجر شوند. علاوه بر این، دانشمندان باور دارند که روغن این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری می‌باشد و به همین دلیل است که استفاده از آن می‌تواند به مواردی مانند آکنه و اگزما کمک کند. این امر اصلی‌ترین عاملی است که برای قرن‌ها از این روغن این ماده برای پیشگیری از عفونت‌های پوستی استفاده می‌شده است. بلوط و افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف آن

بهبود هضم

بیماری‌های گوارشی در سال‌های اخیر به یکی از نگران کننده‌ترین مشکلات جوامع بشری تبدیل شده‌اند چرا که این روزها به دلیل تغییر عادت‌های غذایی، نرخ ابتلا به این بیماری‌ها افزایش داشته است. درست مانند سایر آجیل‌ها، بلوط نیز سرشار از فیبر می‌باشد. فیبرها باعث می‌شوند که شانس ابتلا به یبوست کاهش پیدا کند چرا که وجود این ماده به تسهیل حرکت مدفوع در بدن منجر می‌شود. همچنین در سال‌های اخیر دانشمندان ثابت کرده‌اند که استفاده از فیبر با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی مانند کولون و سرطان معده در ارتباط می‌باشد.

افزایش سوخت و ساز با مصرف بلوط

یکی دیگر از خواص و فواید مهم مصرف بلوط افزایش سوخت و ساز می‌باشد. این موضوع برای کسانی که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند خبر بسیار خوبی است چرا که این امر باعث می‌شود که چربی سوزی در بدن شما با سرعت بیشتری صورت بگیرد. دانشمندان در این مورد آزمایش‌های فراوانی انجام داده‌اند. نتایج حاکی از این است که بلوط به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجه از ویتامین‌هایی مانند نیاسین، تیامین و ریبوفلاوین قادر است سطح سوخت و ساز یا متابولیسم را افزایش بدهد. مصرف منظم بلوط‌ها می‌تواند تعدادی از فرایندهای آنزیمی در بدن را تنظیم کند که برای سلامت کلی ضروری است.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

مشکلات قلبی بدون تردید جزئی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها هستند که در طول سال جان میلیون‌ها نفر را می‌گیرند. به همین دلیل است که ما باید با داشتن تغذیه مناسب و ورزش کردن به تقویت سلامت قلب خود کمک کنیم. یکی از مهم‌ترین موادی که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، بلوط می‌باشد چرا که این آجیل دارای چربی‌های مفید است که می‌توانند سطح کلسترول را در بدن کاهش بدهند. همان طور که می دانید کلسترول یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که بر روی سلامت قلب تأثیر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha