کد خبر: آشنایی-با-خواص-گوجی-بری
۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴

خواص گوجی بری

گوجی بری ترکیبات بی نظیر فراوانی وجود دارد. بررسی‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که در این میوه می‌توانید با موارد با ارزشی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، زینک، ویتامین A، ویتامین C، اسید آمینه‌ها و انواع آنتی اکسیدان های قدرتمند آشنا شوید. علاوه بر این جالب است بدانید که مصرف 100 گرم از این ماده می‌تواند بیش از 10 درصد نیاز روزانه شما بهپروتئین را فراهم کند. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از این میوه بتواند به شما در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها و مشکلات کمک کند.

کاهش وزن با مصرف گوجی بری

بدون تردید مهم‌ترین خاصیت این میوه که در تمام دنیا شناخته می‌شود، کاهش وزن است. از گوجی بری(goji berry) به عنوان قوی‌ترین چربی سوز در دنیا یاد می‌شود به طوری که مصرف آن می‌تواند بیش از 4 کیلو در ماه چربی را آب کند. به همین دلیل است که در ساخت بسیاری از مکمل‌های لاغری از این میوه استفاده می‌شود. مصرف این میوه نه تنها به دلیل فیبری که دارد می‌تواند از پرخوری‌ها جلوگیری کند، بلکه قادر است به صورت موثری سوخت و ساز یا متابولیسم را افزایش بدهد. افزایش سوخت و ساز به عنوان اصلی‌ترین عامل در چربی سوزی در بدن در نظر گرفته می‌شود. گوجی بری و تأثیرات شگفت انگیز آن

تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیبات بی نظیری که در گوجی بری وجود دارد می‌تواند به شما در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. به عنوان مثال، ویتامین C موجود در این میوه می‌تواند به ساخت گلبول‌های سفید منجر شود. همان طور که می دانید این گلبول‌ها به عنوان اصلی‌ترین عوامل در برابر بیماری‌ها و میکروب‌ها شناخته می‌شوند. هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر خواهد شد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این میوه نیز شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از مشکلات و بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارند.

بهبود بینایی

گوجی بری دارای مقادیر قابل توجه ای از ویتامین A می‌باشد. این ویتامین می‌تواند به صورت موثری به بهبود بینایی و تقویت سلول‌های چشم شما کمک کند. دانشمندان باور دارند که ویتامین A در بدن نقشی آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل می‌تواند آسیب‌های استرس اکسیداتیو به سلول‌های چشمی را خنثی کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که در این میوه آنتی اکسیدانی منحصر به فرد به اسم زآگزانتین وجود دارد که قادر است به شما در مقابله با بیماری‌های رایجی مانند آب مروارید، پیر چشمی و تباهی لکه زرد چشم کمک کند. گوجی بری و تأثیرات شگفت انگیز آن

کنترل قند خون

یکی دیگر از مهم‌ترین خواصی که به استفاده از این میوه نسبت می‌دهند، کنترل قند خون می‌باشد. این موضوع می‌تواند برای کسانی که از ابتلا به دیابت رنج می‌برند، خبر بسیار خوبی باشد چرا که این افراد نمی‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند. دانشمندان در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داده‌اند که نتایج آنها نشان می‌دهد استفاده از گوجی بری قادر است به بهبود تحمل گلوکوز، افزایش ترشح انسولین و کاهش مقاومت به این آنزیم کمک کند. همه این موارد به صورت مستقیم با دیابت در ارتباط هستند. به همین دلیل کسانی که از این بیماری رنج می‌برند بهتر است استفاده از این میوه را در دستور کار خود قرار دهند.

افزایش سطح تستوسترون

از دیگر خواص بی نظیر گوجی بری می‌توان به افزایش سطح تستوسترون اشاره کرد. برای قرن‌ها از این خاصیت گوجی بری برای افزایش میل جنسی و باروری استفاده می‌شده است. همان طور که می دانید این هورمون به عنوان هورمون جنسی در آقایان شناخته می‌شود و به همین دلیل افزایش آن می‌تواند به بخش‌های مختلفی کمک کند. به عنوان مثال کسانی که از اختلال نعوظ رنج می‌برند، می‌توانند از این میوه استفاده کنند. عصاره این میوه در ساخت برخی از مکمل‌های جنسی نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha