تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای ارتقای آگاهی کودکان برای مصونیت از آزار جنسی و جسمی باید در زمان مناسب صورت گیرد، اذعان داشت: در این راستا دو طرح بزرگ اجتماعی در حال انجام است. دکتر انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: با توسعه شهرنشینی و گسترش فضای مجازی، رشد سریع تکنولوژی و تغییر در ساختار فرهنگ جوامع، شاهد تنوع و گستردگی آسیبهای اجتماعی هستیم. محسنی بندپی با تاکید بر اینکه قدامات ارتقایی و پیشگیری به عنوان برنامه راهبردی سازمان بهزیستی طی سه سال اخیر مورد توجه بوده است، افزود: همچنین کیفیت بخشیدن به خدمات تخصصی در حوزههای مختلف و مداخلاتی که باید در زمان مناسب انجام شود، فراهم ساختن شرایط توانمندسازی و نیز حمایتهای اجتماعی و روانی در جامعه، به عنوان استراتژی دوم این سازمان مطرح است. وی با اشاره به تعرض جنسی به دختر بچه هفت ساله در پارس آباد متذکر شد: آگاهسازی میبایست از سنین اولیه و ابتدایی انجام شود. محسنی بندپی یادآور شد: با همکاری سازمان بهزیستی و وزارتخانههای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سند رشد و تکامل همهجانبه کودکان با بهرهگیری از نظرات کارشناسان و خبرگان امر تدوین شد که متاسفانه معطل مانده است. وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما زمانی که صحب از کار گروهی میشود، یک سازمان یا دستگاه اجرایی خود را برتر از بقیه میداند. رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای ارتقای آگاهی کودکان برای مصونیت از آزار جنسی و جسمی باید در زمان مناسب صورت گیرد، اذعان داشت: در این راستا دو طرح بزرگ اجتماعی در حال انجام است؛ طرح «نماد» (نظام مراقبت از دانش آموزان) که تدوین محتوا بر عهده این سازمان قرار دارد. محسنی بندپی افزود: این طرح با مشارکت 9 وزارتخانه و سازمان تدوین شد که با توجه به ظرفیتهای سازمانی، تقسیم وظایف با نظارت سازمان مدیریت انجام شد. وی خاطرنشان کرد: در این طرح 23 بسته مددکاری، 32 بسته اجتماعی-روانی برای چهار دسته مخاطب شامل دانشآموزان، والدین، معلمین و کارشناسان مرتبط با دانشآموز تولید شده است. رییس سازمان بهزیستی همچنین بیان داشت: در طرح «مشارکتهای اجتماعی دانشآموزان» (ماد)، تاکید بر تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در محیطهای دانشآموزی است. محسنی بندپی متذکر شد: باید این تفکر اصلاح شود که اگر آموزشهای مرتبط با کاهش عوامل خطر برای دانشآموزان مطرح شود، وی دچار لغزش خواهد شد. کد خبرنگار:41025