به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر حمید رضا متولی زاده افزود: مطابق برنامه های پنجم و ششم توسعه، بیمه ها مکلف به اجرای طرح نسخه و پرونده الکترونیک سلامت هستند.
دکتر متولی زاده اضافه کرد: پیرو این الزام سازمانی، سازمان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک را ابتدا در مراکز ملکی و سپس در سال 97 در مراکز طرف قرار داد عملیاتی کرد.
رئیس دفتر اسناد پزشکی با اشاره به تامین زیر ساخت های الکترونیکی برای صدور نسخه الکترونیک در سراسر استان گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری دفترچه بیمه صادر نمی شود و بیمه شدگان با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفتر چه بیمه میتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند و اوراق باقیمانده در دفاتر بیمه نیز دارای اعتبار است.
وی اظهار داشت: پس از صدور نسخه الکترونیک، بیمه شدگان می توانند با ارائه کد ملی خود از داروخانه ها و دیگر مراکز پاراکلینیکی خدمات را دریافت نمایند.
وی همچنین از اتصال بیمه های تکمیلی به سامانه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق السهم به بیماران تحت پوشش این بیمه ها سخن گفت.