به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم تاکنون به 163 هزار و 475 تماس مردمی پاسخ داده شده که از این میزان 113 هزار 686 تماس در زمان موج اول بحران کرونا بوده و 49 هزار و 789 تماس هم در زمان موج دوم این بحران بوده است.
وی افزود: مردم اگر دچار کوچکترین شکی با هرنوع علائمی از بیماری کرونا شدند ابتدا با سامانه تلفنی 191 تماس بگیرند و راهنمایی لازم را از کارشناسان این سامانه دریافت کنند و در همان ابتدا مراجعه مستقیم به بیمارستان که خود آسیبزا بوده، نداشته باشند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه تعداد 27 نفر (24 نفر ثابت و 3 نفر نیروی کمکی) (هر شیفت کاری 8 نیروی ثابت و یک نیروی کمکی) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان مستقر در پشت خطوط 8 گانه سامانه تلفنی 191 همهروزه از ساعت 7:30 تا 24 و بهمدت 16.5 ساعت و در 3 شیفت کاری 5.5 ساعته (از 7:30 تا 13، از 13 تا 18:30 و از 18:30 تا 24) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند.
دکتر رحیمی تصریح کرد: بهطور متوسط روزانه بالای هزار نفر با سامانه تلفنی 191 در ارتباط هستند و از مشاوران مستقر در پشت خطوط این سامانه راهنمایی لازم را میگیرند.
وی با تأکید بر اینکه در سامانه 191 به همه پرسشهای کرونایی مردم در خصوص نحوه پیشگیری و درمان این بیماری پاسخ داده میشود، بیان کرد: از مردم میخواهیم که جهت دریافت پاسخهای سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی 191 در تماس باشند و از اشغال بیمورد خطوط 115 و 190 خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمترسانی همکارانمان در بخشهای اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی ایجاد نشود.