به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: از آنجا که سازمان مدیریت پسماند عضو کمیته آواربرداری شهر تهران است، لازم بود تا در این خصوص تجهیزات موردنیاز را در اختیار داشته باشیم. به همین دلیل بهتازگی دو دستگاه جرثقیل ۲۵ تنی ویژه این امر خریداری کردیم. پیش از این اما سازمان برای انجام عملیات آواربرداری مجبور بود تا این دستگاه ها را از سازمان آتش نشانی یا راهور قرض بگیرد.
وی با اشاره به خرید چهار دستگاه «جنتکس» ادامه داد: به طور معمول در فصل بهار، شاهد وقوع سیلاب هستیم که سازمان مدیریت پسماند همواره تلاش میکند در این زمینه حتی در بعد کشوری خدماترسانی کند. پیش از این دستگاه هایی که در اختیار داشتیم تنها عملیات مکش را انجام میدادند.
به گفته علیپور؛ این دستگاه ها (دو دستگاه کامیونی و دو دستگاه کامیونتی) هم به شکل مکنده عمل کرده و انسداد را رفع میکنند هم آب را به خود جذب میکنند. قرارگرفتن این دو ویژگی در کنار هم کمک میکند تا عملیات رفع انسداد سریعتر و اصولیتر انجام شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین از خرید یک دستگاه واترجت خبر داد و گفت: در گذشته برای شستوشو و ضدعفونی معابر از مناطق دستگاه واترجت میگرفتیم، اما سازمان به تازگی موفق شد تا یک دستگاه واترجت برای شستوشوی معابر و رسیدگی به نظافت شهر خریداری کند.
علیپور تاکید کرد: تمامی دستگاهها از روز یکشنبه ۲۶ بهمنماه وارد ناوگان سازمان مدیریت پسماند شدند و نیروها برای استفاده درست از این ماشینآلات آموزش دیدهاند. ضمن اینکه تمامی این دستگاهها با تکیه بر شعار حمایت از تولیدکننده داخلی از یک شرکت دانشبنیان خریداری شده است.