تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر محمدبقایی، دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک اظهار کرد: استفاده از محصولات کازمتیک( محصولات آرایشی و بهداشتی) طبق تحقیقات صورتگرفته از مصرفکنندگان که بیش از 60 درصد مردم هستند نشان داده که این محصولات در حفظ تندرستی، ظاهر، اعتماد به نفسشان تاثیر مثبت داشته و بیش از 40 درصد هم عقیده داشتند که این محصولات در زندگی اجتماعی، رابطه و احساس خانوادگی و حرفهای و نیزسلامتشان موثر بوده است. وی افزود: در هر حال بیش از 88 درصد از مردمی که در اروپا مورد پرسشگری قرار گرفتهاند زندگی بدون استفاده از محصولات کازمتیک را خیلی سخت عنوان کردند. همچنین دنیای فرمولاسیون محصولات کازمتیک سرشار از نوآوری، ابتکار و به کارگیری خلاقیتهای هنرمندانه است. دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک اضافه کرد: محصولات حلال کازمتیک برای پایداری نیازمند همراهی سه اصل سلامت، کیفیت و اصالت است که با داشتن و حفظ این سه ویژگی در کالا می توان در این صنعت زنده ماند و ادامه داد. بقایی گفت: وقتی به مقوله کازمتیک و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز مینگریم در مییابیم واقعا امروزه این دسته از کالاها از اجزای غیر قابل انفکاک از سبد مصرفی خانوادهها در جهان امروز است و هر یک از ما به نوعی مصرف کننده بخشی از محصولات این حوزه اعم از انواع شامپو، کرم، صابون... هستیم. به علاوه کالاهای این حوزه از منظر اقتصادی نیز از اهمیت خاصی برخوردارند به نحوی که در کشور ما حدود 24 هزار میلیارد تومان از حجم کل اقتصاد ما را در بر میگیرند. وی بیان کرد: اهداف این کنفرانس شامل ترویج فرهنگ استفاده از محصولات حلال، نگاه ویژه به معرفی استاندارد حلال در کازمتیک به عنوان یک استاندارد مترقی، به روز و دانش محور و نگاه ویژه به صنعت و کالای داخلی و زمینه سازی برای صادرات کالای ایرانی حلال به کشورهای اسلامی و غیر مسلمان (در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری)، آشنایی متخصصین و کارشناسان داخلی با مقوله حلال در کازمتیک و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات با متخصصین خارجی و داخلی و معرفی توانمندیهای علمی، تکنولوژیک و مدیریتی ایرانی به دنیا بخصوص در مقوله صنعت حلال است. کیانی، عضوهیات مدیره انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی نیز با اشاره به اینکه تولید کالای حلال و بیزنس ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، افزود: هم اکنون مرزهای اقتصادی دنیا در حال تغییر سریع است و مرزهای اقتصادی نیز تبعیت چندانی از مرزهای جغرافیایی ندارند؛ بر این اساس باید به دنبال استراتژیهای متفاوتی باشیم تا بتواند یک بیزینس، یک تفکر و یک ایده تجاری را تقویت کند. وی ادامه داد: به نظر بنده مبحث حلال میتواند بهعنوان یک محور استراتژیک برای فعالیتهای بعدی ما باشد. ما برای عبور از برخی مرزهای پلیتیکال، ژئوپلیتیکال و غیره به یک محوریت نیاز داریم که در حال حاضر میتواند محوریت حلال باشد؛ چیزی که بسیاری از مردم را در جهان به عنوان مسلمان تحتپوشش قرار میدهد. با توجه به نرخ رشد جمعیت یک و هشت دهم برابری مسلمانان در جهان یک نوع اتحاد استراتژیک ایجاد می کند که این اتحاد استراتژیک دو منظر بیزینسی و سلامتی دارد و این واژه (حلال ) استانداردی برای تمام مصرفکنندهها در دنیا باشد. گفتنی است؛ نخستین همایش بین المللی حلال در کازمتیک (لوازم آرایش و بهداشتی) باحضور همایون هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون غذا و دارو، محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی، بهفر مدیرکل آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو، دهقانپور معاون غذا و دارو، احمدیمقدم مدیرعامل سیتیوان، اسلامیتبار مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو و جمع زیادی از مسئولان مرتبط در حوزه آرایشی و بهداشتی برگزار شد.