رئیس مرکز سلامت محیط و کار از درج مطالب آموزشي ارگونومي در کتب مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموزان خبر داد .
به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر خسرو صادق نیت پس از نشستی که با حضور مسئولين تالیف كتب درسي فنی حرفه ای و کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش تشكيل شد گفت: در راستای اهداف مرکز سلامت محیط و کار و مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، مطالب آموزشي ارگونومي در کتب دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درج می گردد.
وی با اشاره به اینکه علم ارگونومي يا مهندسي انساني یک دانش بين رشته اي نوين می باشد، افزود: گنجاندن مطالب آموزشی ارگونومی به منظور هماهنگي و بهينه سازي محيط و تجهيزات استفاده كنندگان بر اساس ابعاد، توانايي و ظرفيت جسمي و رواني آنها مي باشد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار با بیان اینکه آگاهی از علم ارگونومی می تواند باعث ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان شود و ريسك بروز اختلالات اسكلتي-عضلاني را كاهش و بهره وري را افزايش دهد گفت: در این برنامه، دانش آموزان مطالبی مانند: طرز صحيح كار با رایانه، روش صحيح نشستن و نحوه استفاده از فضا و تجهيزات آموزشي را می آموزند و همچنین می توانند با نحوه صحيح استفاده از فضا و تجهيزات آموزشي به منظور پيشگيري از اختلالات اسكلتي ، عضلاني آشنا شوند.
وی اظهار داشت: مطالب مرتبط با ارگونومی با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی ساده سازی خواهند شد و مباحث مرتبط با ارگونومی در برنامه جامع سلامت با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت تهیه می شود.