تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، نورعلی عباسپور درباره جزئیات راهاندازی اتاق اولیاء در مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش بر نقش اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید بسیاری میشود. وی افزود: اولیاء وارد محیط مدرسه میشوند و باید کرامت آنها حفظ شود و محلی وجود داشته باشد تا آنها در آن جلسات خود را برگزار کنند. مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء بعضا در مدارس جای مشخصی ندارند گفت: قصد داریم اتاق اولیاء را راهاندازی کنیم تا آنها بتوانند امور مدیریتی خود را سامان دهند. عباسپور ادامه داد: امسال خواستیم تا ۱۰ درصد مدارس اتاقهای اولیاء را راهاندازی کنند که کارکردهای مختلفی هم دارد. فراهم شدن امکان گفتگوی والدین و فرزندان با معلمان و مدیر مدرسه از جمله کارکردهای آن است. وی افزود: معمولا اولیاء قصد دارند جلساتی برگزار کنند و ماموریتهای خویش را انجام دهند و همچنین مهمانانی از بیرون دعوت و از مشارکت سازمانهای دیگر استفاده کنند و به همین علت باید فضای فیزیکی لازم و در شان را در اختیار داشته باشند. مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جای اتاق اولیاء در مدارس خالی است اظهار کرد: مکاتباتی با سازمان نوسازی مدارس نیز انجام دادهایم تا در طراحی مدارس جدید مکانی را در سازمان مدرسه برای اتاق اولیاء پیش بینی کنند. عباسپور افزود: اجرای این برنامه مبتنی بر پیشنهادات خود انجمنهای اولیاء و مربیان بود و اینکه جای مناسبی در مدرسه برای انجام فعالیتهای خود ندارند. وی ادامه داد: این مهمترین هدف ما بود که خانوادهها در کنار فرزندان خود در مدرسه مورد توجه واقع شوند، این اقدام در استانها شروع شده و در استانهایی مانند ارومیه و تبریز به تدریج این اتاقها در حال راهاندازی هستند. (ایسنا)