فرمانده پليس راه آهن کشور از راه‌اندازي مرکز مانيتورينگ پليس راه آهن کشور خبر داد و گفت : با راه‌اندازي اين مرکز، ايستگاه هاي راه‌آهن تهران و در آينده‌اي نزديک سراسر خطوط ريلي در محدوده ايستگاه‌ها با پوشش تصويري زنده رصد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه  خبري پليس سردار "عليرضا اکبرشاهي" در حاشيه افتتاح و راه‌اندازي مرکز مانيتورينگ پليس راه آهن کشور با تشريح مزيت هاي بهره برداري از اين مرکز، از اشراف واحد مرکز کنترل و فرماندهي پليس راه‌آهن کشور بر ايستگاه ها ، همچنين هدايت و نظارت بر عملکرد کارکنان در هنگام بروز هرگونه حادثه خبر داد.

وي با اشاره به اينکه مرکز مانيتورينگ با امکان دسترسي به کليه دوربين هاي مداربسته ايستگاه‌هاي راه‌آهن، آغاز به کار کرده است، افزود : با راه‌اندازي اين مرکز، ايستگاه هاي راه‌آهن تهران و در آينده‌اي نزديک سراسر خطوط ريلي در محدوده ايستگاه‌ها با پوشش تصويري زنده رصد خواهد شد.

فرمانده پليس راه آهن کشور بيان کرد: ثبت نقشه توپوگرافي کليه مسيرهاي شبکه ريلي به صورت تفکيک شده و مکان‌نمايي دقيق کليه ايستگاه‌هاي طول مسير بر روي اين نقشه از ديگر مزيت هاي فعاليت و راه اندازي مرکز مانيتورينگ است.

وي اضافه کرد: با توجه به مشخص بودن فاصله کليه واحدهاي امدادي تا مراکز ايستگاهي در صورت بروز هر گونه حادثه خاص امکان هدايت و پيگيري براي ستاد پليس راه آهن وجود دارد.

سردار اکبرشاهي گفت : با ثبت فراواني جرايم ويژه شبکه ريلي در نقشه توپوگرافي، امکان شناسايي نقاط آسيب پذير و پرحادثه به صورت کاربردي فراهم ‌آمده است و بر همين پايه پياده‌سازي تدابير و تمهيدات پيشگيرانه را به اندازه چشمگيري آسان‌تر خواهد کرد.