تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت)، صفا صبوری دیلمی امروز در نشست خبری دوشنبهها؛ روز پاسخگویی مدیران شهری، با اشاره به پروژه شهید رستگار اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین پروژههای شهرداری تهران است که میتواند مشکلات ترافیکی شهر را برطرف کند. وی در ادامه با بیان اینکه پروژه شهید رستگار یکی از پروژههای مهم جنوب تهران هم محسوب میشود، افزود: در جنوب تهران رینگی نداشتیم و مردمی که از جنوب و غرب وارد تهران میشدند، مجبور به وارد شدن به بزرگراه بسیج و افسریه بودند به همین دلیل شاهد بروز ترافیکهای زیادی در این محورها بودیم. اما حالا با ایجاد پروژه شهید رستگار، آزادگان را به بزرگراه امام رضا (ع) متصل کردیم تا مردم از یک رینگ ترافیکی عبور کنند. صبوری دیلمی به عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهر تهران اشاره کرد و گفت:۷۰ پروژه در دست اقدام داریم که براساس برنامهریزیها تلاش داریم تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ همه این پروژهها را تکمیل کنیم. معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به اینکه از این ۷۰ پروژه ۴ پروژه تا پایان سال افتتاح و به بهرهبرداری میرسد، افزود: پروژه زیرگذر استاد معین در دهه فجر و پروژههای بزرگراه شهید رستگار، بروجردی و مجموعه رازی از جمله این پروژهها هستند. وی در خصوص سرانجام پروژه شهید شوشتری تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورا پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری باید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام شود. صبوری دیلمی اضافه کرد: این پروژه از بخشهایی از پارک سرخهحصار عبور میکند و هنوز سازمان محیط زیست مطالعات نهایی خود را در مورد میزان اثرگذاری این بزرگراه بر پارک سرخهحصار اعلام نکرده است. معاون شهردار تهران با بیان اینکه در برخی مقاطع پیشنهاد شده که مسیر بزرگراه شوشتری از پارک سرخهحصار به صورت تونلهای عمیق باشد، تاکید کرد: اما هنوز نظر نهایی اعلام نشده و این در حالی است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی نکند باید پیشنهادی به شورای شهر بدهیم تا خود شهرداری از طریق عوارض شهری نسبت به ساخت آن اقدام کند. وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبارات پروژههای عمرانی شهر تهران کم نیست، گفت: ما با فشار روبهرو هستیم، چراکه طلبکارهای شهرداری مایل به دریافت طلبهایشان هستند و باید بخشی از بودجه و اعتبارات را صرف پرداخت بدهیها کنیم. صبوری دیلمی در ادامه با بیان اینکه اقدامات مهم و بزرگی در حوزه عمرانی شهر در حال انجام است، تصریح کرد: شورای شهر تهران هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به صورت نقد و غیرنقد برای حوزه فنی و عمرانی در نظر گرفته که بخشی از این رقم برای نگهداشت پروژههای عمرانی هزینه میشود. معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ما پلهای قدیمی را براساس آییننامههای روز دنیا رصد و بررسی میکنیم، افزود: تمامی پروژهها بودجه دارند اما مشکلات مالی نیز در این میان وجود دارد و نباید آن را نادیده بگیریم. وی در خصوص پروژه ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی گفت: ایده و طراحی برای ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی از میدان سپاه تا آزادگان مطرح شد که با یک تونل به یکدیگر متصل میشوند که نام آن را نیز شهید متوسلیان گذاشتند. مجری طرحهای این چنینی معاونت حمل و نقل است. ما در رابطه با ساخت این پروژه مصوبهای نداریم. صبوری دیلمی در خصوص پروژههای بزرگ مقیاس در شهر تهران تاکید کرد: پروژههای بزرگی در حال طراحی است اما دقیق نمیدانیم که چه زمانی این پروژهها برای اجرا روی میز قرار میگیرد. مردم بدانند که پروژههای بزرگ مقیاس در شهر در حال انجام است. معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به اینکه مسابقه طراحی فاز دوم دریاچه چیتگر در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: برآورد اولیه این پروژه ۲هزار میلیارد تومان است. صبوری دیلمی در ادامه در خصوص سرانجام پایانه شرق یادآور شد: معاونت حمل و نقل به عنوان کارفرما مسوولیت پایانه شرق را برعهده دارد و ما فقط سازنده ساختمانهای این پایانه هستیم. وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اینکه پایانه شرق پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی دارد، بیان کرد: اینگونه نیست و تنها یک ساختمان از پایانه شرق پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است. معاون شهردار تهران ادامه داد: هنوز هیچ پلهبرقی و آسانسوری نصب نشده، در حالی که قرار بود ایستگاه مترو خط ۲ به ترمینال شرق وصل شود که این مهم نیز رخ نداده و اتصال مترو به پایانه هم بسیار زمان بر است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به راهاندازی چهار پارکینگ در تهران اشاره کرد و افزود: به سفارش معاونت حمل و نقل و با همکاری سازمان نوسازی چهار پارکینگ در حال احداث داریم تا مشکل پارکینگ برخی محلات و مناطق شهر تهران حل شود. وی با اشاره به سرمایهگذاری بخش خصوصی در پروژههای عمرانی افزود: مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری زیاد نیست و این به مساله تحریمها و نگرانی سرمایه گذاری محسوب میشود به همین دلیل امیدواریم بتوانیم این مشکلات را کاهش دهیم. صبوری دیلمی به موضوع فرونشست زمین در تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع بحث امروز و دیروز نیست و شاید این روزها این مساله پررنگ شده باشد. خبرنگار: سید حمیدرضا ریاض