تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، حمایت میرزاده درباره چرایی طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: هر چند معتقدم این استیضاح قابل قبول نیست اما کمیسیون آموزش مجلس وظیفه بررسی موارد استیضاح را بر عهده دارد و شاید بیشتر اعضای کمیسیون موافق این موضوع نباشند اما به هر حال باید موارد بررسی شود. وی افزود: استیضاح وزیر آموزش وپرورش حدود 10 محور دارد که تعدادی از آنها بررسی شد و مابقی به جلسه بعدی کمیسیون آموزش موکول شد البته از 62 نمایندهای که استیضاح را امضا کرده بودند تعدادی امضای خود را پس گرفتهاند اما طبق قانون اگر تعداد امضاها بیش از 10 نفر باشد، باید بررسی شود. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم که وزیر آموزش وپرورش مدت کوتاهی است به این وزارتخانه آمده و در این مدت محدود نباید انتظار تحولات اساسی داشت، سؤالات و محورهای استیضاح درباره مشکلات کلان آموزش وپرورش است که باید برای حل آنها به وزیر فرصت داد. میرزاده با اشاره به اینکه حل برخی مشکلات از عهده شخص وزیر خارج است، متذکر شد: اگر طراحان استیضاح معتقدند که این کار باعث تلنگر به رئیسجمهور برای توجه به آموزش و پرورش میشود چرا از شخص رئیسجمهور سؤال نمیپرسند؟! وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات آموزشوپرورش به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه دولت به این وزارتخانه است و در شرایطی که اساسا آموزش وپرورش در اولویت دولت نیست و سایر وزارتخانهها نیز خود را در برابر آن مسئول نمیدانند، انتظار حل مشکلات دیرینه این وزارتخانه آن هم توسط یک فرد یعنی وزیر ممکن نیست بلکه باید وزارت آموزشوپرورش در اولویت کشور قرار گیرد تا شاید مشکلاتش حل شود. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از 15 سال قبل به کارکنانش بدهی دارد.