گرگان- رئیس مرکز فوریت های پزشکی گلستان از الحاق ۴ دستگاه خودروی آمبولانس جدید و تولد ۱۸ نوزاد توسط تکنسین های اورژانس گلستان خبرداد.

دکتر محمد جواد مقسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت (طبنا) گفت: با آغاز فرآیند نوسازی ناوگان اورژانس کشور چهار دستگاه خودرو آمبولانس جدید تحویل استان گلستان شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ پایگاه اورژانس زمینی درکنار یک مرکز امدادهوایی آماد خدمت هستند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی گلستان ادامه داد: از ابتدای سال بالگرد اورژانس ۵۳ ماموریت را به ثبت رسانده است.

مقسمی با اشاره به فعالیت چهار دستگاه موتورلانس در استان اظهار داشت: یکی از روش های تسریع در عملیات های امدادی استفاده از تیم پیشرو به وسیله موتورلانس بوده که تاکنون به ۵۹۴ ماموریت اعزام شده است.

وی گفت: صدای زنگ سامانه ۱۱۵ گلستان از ابتدای سال تاکنون ۲۱۲ هزار و ۶۷۴ بصدا درآمده که بیش از ۸ هزار و۹۰۰ بار آن مزاحمت بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان در خصوص حوادث ترافیکی افزود: ۱۲ هزار و ۱۲۳ ماموریت ترافیکی در مدت شش ماه انجام شده که ۶هزار و ۸۵۷مورد در محورهای مواصلاتی استان و ۵ هزار و ۲۶۶ مورد در شهرهای گلستان انجام گرفته است.

مقسمی به انجام ۶۴ هزار و ۲۴۵ ماموریت در استان اشاره داشت و افزود: از این تعداد ماموریت ۴۱ هزار و ۷۸۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و۱۸ نوزاد در آمبولانس های ۱۱۵ متولد شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۱ هزار ۹۷۰ ماموریت جاده ای توسط ۳۹ پایگاه اورژانس بین شهری انجام شد.