با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی استان ها برگزار شد.

به گزارش طبنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران"رضوان حکیم زاده" معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما بعنوان متولیان آموزش کودکان باید فرصتهای تربیتی و یادگیری را برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: کاملترین و بهترین منبعی که می توان  نظریه های تربیتی را فرا گرفت ، کتاب خدا است و قرآن کتاب زندگی و برنامه تربیتی ما بوده و  ما به این اصول پایبند هستیم و تمامی برنامه ها برپایه قرآن است و این مهم فهم  بهتری برای چرایی تصمیم ها خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین و مهمترین نکته این است که با عنوان معلم‌ و مربی با کودکان و دانش آموزان سروکار داریم و آنها ارزشمند هستندو هدیه خدادادی بوده و با ارزش ترین سرمایه های کشور هم بوده و  تمامی برنامه ها و اقدامات و فعالیت های ما باید بگونه‌ای باشد که این کرامات حفظ شود.

وی ادامه داد: تربیت در مدرسه فرایند ارزش بخشیدن به کودک است و قرار دادن دانش آموز در موقعیتی است که ارزش ها را ادراک کند.

دکتر حکیم زاده گفت: باید فضای مناسب را برای کودکان فراهم کنیم و فرآیندهای آموزشی نیز باید مبتنی بر فراهم کردن فرصت های همکاری و رفاقت باشد.

وی در خصوص ارزشیابی کیفی  توصیفی افزود: اساس ارزشیابی کیفی توصیفی یک ایده مترقی است که ارزشیابی از یادگیری به ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی به مثابه یادگیری توجه می کند و رویکردی که در واقع دو ، سه  دهه است که بعنوان رویکردی جدید در فراهم کردن فرصتهای ارزشیابی تعریف شده است. 

حکیم زاده گفت: بعنوان معلم اصل کرامت انسانی، تشویق، همکاری ، مهرورزی و خُلق نیکو را باید در نظر داشته باشیم زیرا همه اینها تاثیر تربیتی روی کودکان دارد، تربیت فرایند ارزشمندی است و اقدامات ما باید طوری باشد که دانش آموزان احساس ارزشمندی کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به سه اصل مهم عدالت و توسعه عدالت ، ارتقاء کیفیت و ایجاد تعلق و هویت بخشی به دانش آموزان اشاره کرد و افزود: این موارد از جمله اولویت‌ های  کاری و مورد تاکید است.

وی با اشاره به دوره پیش دبستانی ادامه داد: دوره پیش دبستانی مانند دوره ابتدایی مهم است و آمادگی برای یادگیری و همچنین ظرفیت بالقوه برای دانش آموزان ایجاد می شود.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه ذائقه تربیتی در دوره پیش دبستانی ایجاد می شود ، یادآور شد:با ارائه برنامه تربیتی خوب  تعلق به هویت ایرانی اسلامی شکل می گیرد.


خاطر نشان می شود: گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی استان ها با حضور "خانم حکیم زاده" معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی استان  مازندران و در شهرستان آمل برگزار شد.