رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر اتیوپی ضمن مرور مهم‌ترین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، بر اهمیت بریکس در اصلاح سازوکارهای نابرابر منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)مسعود پزشکیان صبح امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در ادامه برنامه‌های سفر به روسیه، در دیدار «آبی احمد» نخست‌وزیر جمهوری دمکراتیک فدرال اتیوپی، با بیان اینکه من با هدف وفاق و انسجام اجتماعی در داخل کشورم و تقویت روابط و همکاری‌ها با جهان وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شدم و با همین رویکرد مورد اقبال مردم قرار گرفتم، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در همان نخستین روز فعالیت رسمی من با ترور شهید هنیه به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی در روند تحقق اهداف ما اخلال ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران به امید برقراری آتش‌بس در غزه در برابر جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری به خرج داد، افزود: تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش آن به لبنان را مجبور کرد این اقدامات او را بی‌پاسخ نگذاریم.

رئیس‌جمهور حمایت‌های کشورهای غربی را در تداوم جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر توصیف و تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند و اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شود، پاسخ قاطعانه و غیرقابل باوری دریافت خواهد کرد.

پزشکیان تاکید کرد: ما به‌هیچ‌وجه مایل به گسترش درگیری و تنش در منطقه نیستیم و از هر اقدامی در راستای صلح و آرامش استقبال می‌کنیم، اما اقدامات رژیم صهیونیستی دقیقاً با هدف به آتش کشیدن همه منطقه صورت می‌گیرد، بنابراین لازم است کشورهای دیگر به‌خصوص غربی‌ها، این رژیم متجاوز را کنترل کنند.

ما با نگرانی روند تحولات در منطقه شما را دنبال می‌کنیم

«آبی احمد» نخست‌وزیر جمهوری دمکراتیک فدرال اتیوپی نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی کشوری شناخته شده است و سابقه و تصویر مثبتی از روابط بین دو کشور در ذهن مردم ما وجود دارد، گفت: ما با نگرانی روند تحولات در منطقه شما را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری قوی و مستقل است، خاطرنشان کرد: ساختارهای فعلی جهانی و منطقه‌ای نابرابر است و نهادهایی چون بریکس در اصلاح و رفع این نابرابری‌ها بسیار مؤثر و نقش‌آفرین هستند.