مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: از ۳۱۵ کیلومتری که در سال ۱۴۰۳ برنامه تکلیفی مناطق ۲۲ گانه برای مناسب‌سازی معابر برای روشندلان است، تاکنون ۱۳۸ کیلومتر را مناسب‌سازی کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)پایتخت ۱۲ هزار کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد که امروزه نیاز به تصحیح و نوسازی است، به خصوص برای روشندلانی که باید در این مسیرها گام بر می‌دارند.

حامد سلیمی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در رابطه با مناسب‌سازی مسیرها در این باره مطرح کرد: مناسب‌سازی مسیرها در برنامه سال ۱۴۰۳ عملاً تعیین تکلیف شده است و ما به مناطق ابلاغ کردیم و اعتبار مستقیم را نیز در اختیار آن‌ها قرار دادیم. با توجه به زمان ابلاغ بودجه و تخصیص اعتبار منطقه، تقریباً حدود ۲ ماه است که کار به صورت جدی دارد انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار شهرداری تهران ۴۳ درصد از تکلیف قانونی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای روشندلان در نیمه نخست سال را انجام داده است.

سلیمی با اشاره به اینکه از ۳۱۵ کیلومتری که در سال ۱۴۰۳ برنامه تکلیفی مناطق ۲۲ گانه است، ۱۳۸ کیلومتر را مناسب‌سازی کرده‌ایم، گفت: امیدواریم که تا پایان سال ۱۴۰۳ تکلیفی که بر عهده مناطق است؛ به طور کامل انجام شود