هواشناسی فارس اعلام کرد: بارش باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام وضعیت سطح نارنجی نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بروز رعد و برق در شیراز و دیگرمناطق استان از بعد از ظهر چهارشنبه دوم آبان ماه تا اواخر وقت پنجشنبه سوم همین ماه هشدار داد.


سید قاسم حسینی افزود: این سامانه بارشی برای چهارشنبه دوم آبان ماه در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان به ویژه شهرستان‌های شیراز، سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، زرقان، ارسنجان، سرچهان، کوار، فیروزآباد، کازرون و کوهچنار پیش بینی شده است.


وی اضافه کرد: همچنین این سامانه بارشی برای پنجشنبه سوم آبان در استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شهرستان‌های شیراز، زرقان، مرودشت، ارسنجان، کازرون، کوهچنار، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فسا، استهبان، سپیدان، و نور آباد ممسنی فعال است.


حسینی گفت: با ورود این سامانه بارشی احتمال لغزندگی جاده ها، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.


مدیر کل هواشناسی فارس بیان کرد: عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال ها، آب راها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.


پیش از این هواشناسی فارس نسبت به بارش باران و وزش باد در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان از امروز تا چهارم آبان ماه هشدار زرد صادر کرده بود.