تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مملکت ما با حضور تولیدکنندگان می‌تواند قوام و پایداری پیدا کند، گفت: خودمان را موظف می‌دانیم هر کاری از دستمان برمی‌آید برای برداشتن موانع از سر راه تولید و صادرکنندگان انجام دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)مسعود پزشکیان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ با حضور در آئین بیست‌وهشتمین دوره روز ملی صادرات اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها زن‌ها و کودکان را می‌کشند و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند و مدارس و مجامع عمومی را می‌زنند، برای اینکه می‌خواهند یک نفر را ترور کنند و بعد از حقوق بشر صحبت می‌کنند.

وی افزود: کدام وجدان بیداری این را می‌پذیرد که چنین آدم‌هایی از انسانیت، حقوق بشر، آزادی و دموکراسی صحبت کنند؟! می‌گویند این‌ها تروریست هستند. اگر مردی هستی تروریست را بکش. آن‌ها را از سرزمین خودشان را بیرون کرده‌اند و خانه و کاشانه آن‌ها را ویران کرده‌اند، بعد می‌گویند تروریست هستند. چرا زنان و کودکان را می‌کشید؟

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها در حال کشتار هستند و جهان نیز در حال تماشای آن‌ها است، گفت: وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند و بعد مدعی می‌شوند کهما با تروریست‌ها می‌جنگیم. تعداد آدم‌هایی که این‌ها کشتند و ترورهایی که آمریکا و دارودسته آن در منطقه انجام داده‌اند، کدام‌یک با تهمتی که به دیگران در خصوص تروریست بودن می‌زنند، قابل قیاس است؟

رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری اینکه ما را در وضعیتی قرار دادند که نگذارند ما باهم ایران و کشور خود را بسازیم، تاکید کرد: مصمم هستیم که ایران خود را بسازیم، اعتقاد و باور من برای ساختن ایران حرف امام علی (ع) است. حضرت علی (ع) زمانی که جامعه را طبقه‌بندی می‌کند، می‌گوید هیچ‌کدام از طبقات نمی‌توانند پایدار باشند، مگر با کمک تاجران و صاحبان صنعت. اگر ما این دیدگاه را باور داشته باشیم کافی است. مملکت ما با شما قوام پیدا می‌کند. ما خود را موظف می‌دانیم تا هر کاری می‌توانیم انجام دهیم و موانع را از سر راه شما برداریم.

وی ادامه داد: ما سفرهای خارجی داریم؛ بارها اعلام کرده‌ام که اتاق بازرگانی اعلام کند ما در سفرهای خارجی چه بگوییم تا بستر برای شما فراهم شود. به عراق و قطر و ترکمنستان رفتیم در همه این سفرها نظر شما را پرسیدیم تا بستر را برای فعالیت شما فراهم کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما هدف‌گذاری‌های مختلف است. به‌طور مثال ما در مجلس مصوب می‌کنیم تا به جوانان وام ازدواج داده شود و یا وام فرزندآوری پرداخت شود، اما منابع آن را نمی‌بینیم. بانک‌ها چگونه ناتراز شدند؟ علت آن مصوباتی است که ما در مجلس داشتیم. تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته است با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: از یک طرف دولت بدهکار با ناترازی در بانک‌ها و صندوق‌ها درست کرده‌اند، بعد می‌گویند مشکل را حل کنید. ما اول باید بدانیم کجا هستیم. ما در حال جنگ هستیم. جنگی که نامردها بر ما تحمیل کرده‌اند و روزبه‌روز شرایط را بدتر می‌کنند. امروز جنگ موشک نیست، بلکه جنگ اندیشه و تولید است.

پزشکیان تاکید کرد: ما مصمم و معتقد هستیم که به هر شکل بستر را برای شما فراهم کنیم. بارها گفتم ما به عنوان پزشک وقتی عمل جراحی می‌کنیم، عوارضی دارد که باید درد و رنج آن را تحمل کرد. مداخلات اقتصادی و ارزی ما نیز عوارضی را در هر گروه و دسته‌ای ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دغدغه ما گروه‌هایی است که ممکن است تصمیمات ما آن‌ها را زیر خط فقر ببرد. ما موظف هستیم آن‌ها را ببینیم و اجازه ندهیم صدمه ببینند. هر نسخه‌ای که برای مملکت می‌نویسیم باید گروه آسیب‌پذیر را ببینیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در تمام مسائل و در دولت آماده‌ایم با شما جلسه بگذاریم. با شما بنشینیم و مشکل شما را حل کنیم. جلسه با شما به منزله وقت تلف کردن نیست. ما آماده‌ایم هر هفته و هر روز وقت بگذاریم تا تولید رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال حذف موانع هستیم، خاطرنشان کرد: سیل صدمات آن ممکن به یک عده آسیب بزند. باید عوارض را در نظر گرفت. به عنوان یک باور ما در جنگ هستیم. اقتصاددان‌ها و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما خط مقدم جنگ هستند، باید از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کنیم.

پزشکیان ادامه داد: تعامل و هماهنگی خوبی بین قوا وجود دارد. ما قرار نیست کسی را محکوم کنیم. همه باهم کاری کردیم که به اینجا رسیده است، اکنون باید دست به دست هم دهیم تا به سمت پیشرفت برویم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم تا یک ایران قوی بسازیم. ایرانی‌ها برای ایران هر کاری از دستشان بربیاید، انجام می‌دهند. ما نیز هر کاری از دستمان بربیاید در خدمت شما خواهیم بود. تا آخر با شما هستیم و خواهیم جنگید.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به حاضران در آیین بیست‌وهشتمین دوره روز ملی صادرات گفت: شما به وضعیت آگاه هستید. دشمنان روزبه‌روز می‌خواهند وضعیت را برای ما بدتر کنند. اما فرصت‌های زیادی در اوراسیا، شانگهای، بریکس و در تعامل با همسایگان خود داریم. ما دست به دست هم می‌دهیم و با قدرت پیش خواهیم رفت.