دوره تربیت مربی دادرس سبز با مشارکت ۹۰۰ نفر از روز یکشنبه ۲۹ مهر تا روز چهارشنبه ۲ آبان توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و با همکاری یونیسف برگزار می گردد.

جنبش دانش آموزی نه به تغییرات اقلیمی و آغاز دوره تربیت ۹۰۰ مربی دادرس سبز دوره تربیت مربی دادرس سبز با مشارکت ۹۰۰ نفر از روز یکشنبه ۲۹ مهر تا روز چهارشنبه ۲ آبان توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و با همکاری یونیسف برگزار می گردد.

وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان این خبر گفت طرح دادرس سبز به عنوان یک جنبش بزرگ دانش آموزی نه به تغییرات اقلیمی در سراسر کشور اجرا خواهد شد. در همین راستا دوره تربیت مربی طرح با مشارکت ۹۰۰ نفر از مربیان واجد شرایط طرح دادرس که دارای سابقه فعالیت در زمینه تغییرات اقلیمی هستند از روز یکشنبه ۲۹ مهر تا روز چهارشنبه ۲ آبان توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و با همکاری یونیسف برگزار می گردد.

ایمانی در ادامه گفت برای نخستین بار است که این تعداد مربی به صورت آنلاین از این آموزش ها برخوردار می‌شوند. این رویداد بر بستر اینترنت و به صورت اختصاصی برای گروه های جداگانه استانی اجرا خواهد شد. وی همچنین افزود کسانی که به عنوان مدرس در کلاسها به امر آموزش خواهند پرداخت ۴۵ نفر از افرادی هستند که طی آموزشهای حضوری و غیر حضوری با حضور اساتید برجسته جمعیت هلال احمر آموزش دیده اند و مدرک بین المللی دریافت کرده اند.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد خیریه مردمی با مخاطبان جوان با پشتوانه اجرای بیش از یک دهه طرح دادرس در سراسر کشور در راستای اهداف متعالی جمعیت و انطباق پذیری و کاهش اثرات تغییرات اقلیمی سرفصل جدیدی را به طرح افزوده و در قالب دادرس سبز" با اهدافی همچون ارتقاء آگاهی و بینش صحیح نوجوانان در رابطه با تغییرات اقلیمی توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در میان نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست سازگاری و کاهش آثار تغییرات اقلیمی و با تأکید بر تقویت نگاه تیزبین ذهن مسئله محور و راه حل گرا، شبکه سازی نوجوانان در راستای نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به انطباق پذیری و کاهش تغییرات اقلیمی و تغییر رفتار بهینه سازی و بهبود رویکرد برنامه ها و فعالیتهای سازمان به ویژه طرح دادرس با محوریت تغییرات اقلیمی و محیط زیست با همکاری یونیسف با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۶۰ هزار دانش آموز و خانواده آنان اجرا می نماید.