مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان،گفت: اجرای پرده خوانی آئینی، «روایت مادران مقاومت» و شب شعر مقاومت در راستای ارتقای روحیه پایداری و روایت زنان الگوی مقاومت در تاریخ، در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، کریمی مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: با هدف معرفی ۴ شخصیت زن مقاوم جهان اسلام، "پرده خوانی" با محوریت مادران مقاومت به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می شود.

وی افزود: اجرای پرده خوانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی، و آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام، به ویژه بانوان، طراحی و اجرامی شود.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه  اجرای این برنامه در راستای آگاهی‌بخشی به مخاطبان به‌ویژه زنان جوان و دختران نوجوان، طراحی شده است، بیان کرد: زندگی چهار بانوی شاخص، اثرگذار و مسلمان که در ۴ برهه زمانی متفاوت می‌زیسته‌اند، روایت می‌شود و نحوه سلوک، سبک زندگی و تاثیر آنها بر جامعه، مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

کریمی خاطر نشان کرد: هئیات مذهبی بانوان و مدارس و دانشگاهها در استان زنجان، میزبان آیین پرده خوانی در ایام منتهی به دهه فاطمیه هستتد و به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام می پردازند.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی بانوان از نقش خود در این جهاد افزود: «هر بانوی ایرانی و دانش آموز و دانشجوی ما باید بداند که در این نبرد فرهنگی چه مسئولیت‌هایی بر دوش دارد. همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بانوان در قالب فعالیت‌های حمایتی مانند دوخت لباس و تهیه مواد غذایی نقش‌آفرینی می‌کردند، امروز نیز در عرصه فرهنگی، تبیین و روشنگری برای افکار عمومی وظیفه آنان است. 

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه اظهار کرد: همچنین در راستای ارتقای روحیه پایداری و روایت زنان الگوی مقاومت از زبان شعر، شب شعر مقاومت نیز ویژه بانوان زنجانی برگزار می‌شود.

کریمی افرود: محفل شعر شب مقاومت با حضور استاد کلامی شاعر آئینی استان و شعر خوانی ۱۲ نفر از  بانوان شاعر زنجانی از ساعت ۱۵/۳۰ روز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/