در پی تهاجم‌های رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان دانش‌آموزان مدرسه کاشفی و برادران با صدور بیانیه‌ای، این اقدام را به شدت محکوم کردند. در این بیانیه، آن‌ها ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، بر لزوم توقف فوری این حملات و حمایت از حقوق بشر تأکید کردند.

بیانیه ‌ای در راستای حمایت از کودکان غزه و لبنان از سوی دانش‌آموزان مدرسه کاشفی و برادران منتشر شد. متن بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

ما دانش‌آموزان مدرسه کاشفی و برادران با قلبی پر از عشق و همدردی، صدای خود را به گوش همه‌کلاسی‌های خود در سراسر جهان می‌رسانیم. صدای رسا و بلندی که می‌گوید: جنگ را متوقف کنید!

جنگ را متوقف کنید! چرا که جهانی آزاد، آگاه و آباد در بستر صلح پدید می‌آید و نه در ویرانی، کشتار و خون‌ریزی.

ما با صدای بلند بار دیگر تکرار می‌کنیم که جنگ را متوقف کنید! چرا که به عنوان سازندگان نسل فردا، نمی‌توانیم نسبت به درد و رنج کودکان مظلوم غزه و لبنان بی‌تفاوت باشیم.

در همین راستا، از مسئولان و جامعه جهانی می‌خواهیم که برای حفظ حقوق بشر و تأمین امنیت و آرامش برای همه کودکان، به ویژه دانش‌آموزان غزه و لبنان، اقدام متجاوزان رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امروز صدای صلح‌طلبی و حمایت از مظلومان غزه و لبنان به گوش همه رسیده است، چرا که جهان بیدار شده، مصمم به توقف جنایات جنگی است.

ما فرزندان این سرزمین، همواره در کنار برادران و خواهران خود در غزه و لبنان خواهیم بود و صدای آن‌ها را به گوش دیگران خواهیم رساند. چرا که آن‌ها نیز حق دارند در محیطی سالم و پر از شادی به تحصیل و بازی کردن بپردازند.

با آرزوی صلح و دوستی برای همه کودکان جهان"

دانش‌آموزان مدرسه کاشفی و برادران