رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)سرهنگ ابوالفضل موسوی پور امروز با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خروج ۱۵۰ نفر از نیروهای پلیس که حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می‌کردند، گفت: با تصویب بودجه شهرداری در سال جاری و افزایش این دستمزد، از کوچ نیروها جلوگیری شد.


وی ابراز امیدواری کرد که همین میزان افزایش حقوق در تصویب بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته شود و شورا همکاری‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی ۶۷ راهکار برای مدیریت ترافیک تهران گفت: ایجاد یک مرکز کنترل ترافیک برخط یکی از این راهکارهاست که هفته گذشته این مرکز افتتاح شد و در این زمینه یک فرآیند طولانی را طی کردیم و در خاورمیانه اولین پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم که توانستیم فضایی مستقل ایجاد کنیم. بطوریکه هم از طریق تصویر و هم از طریق صدا، این کنترل صورت می‌گیرد.

قرارداد پلیس با بانک شهر برای ساخت ۱۵ مجموعه نمایشی «سیا ساکتی»

وی ادامه داد: با کمک بانک شهر با مؤسسه تصویری قرارداد بستیم و برای ساخت ۱۵ مجموعه نمایشی سیا ساکتی قرارداد بسته‌ایم که هشت قسمت آن تولید شده؛ اما مشکل این است که تنها در شبکه استانی قابلیت پخش دارد و برای پخش در دیگر شبکه‌ها جنبه تجاری پیدا می‌کند و باید ارقام سنگینی برای آن پرداخت شود.

موسوی پور با تأکید بر اینکه استفاده از هوش مصنوعی کنترل ترافیک را دنبال خواهیم کرد، یادآور شد: ۲۰ راهکار کوتاه مدت کاهش تصادفات را پیش بینی کرده بودیم که منجر به کاهش ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی شد و همکاری مردم در این زمینه ستودنی است.

۱۰ راهکار پلیس برای مدیریت تردد موتورسواران

وی با اشاره به اینکه ۱۰ راهکار مدیریت تردد موتورسواران نیز در پلیس پیش بینی شده است، افزود: اگر بخواهیم این تعداد موتورسیکلت را ساماندهی کنیم، نیاز به همکاری مدیریت شهری داریم. درخواست ما این است که مدیران بخش دولتی و خصوصی به ما در این زمینه کمک کنند. ما از بحث موتورسیکلت‌ها کوتاه نخواهیم آمد و تمام وقت خود را برای مدیریت این بخش گذاشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت موتورسواران ۱۸ درصد کاهش یافته است، تأکید کرد: بنده هم از وضعیت تردد موتورسیکلت سواران راضی نیستم. این وضعیت تا زمانی که مسئولین و مردم مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندهند، بهبود نخواهد یافت. بیشترین تردد موتورسیکلت‌ها به پیک‌های موتوری برمی‌گردد و اگر دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند می‌توانیم این شرایط را مدیریت کنیم. در این راستا طرح‌های مختلفی را تهیه کرده‌ایم.

پیش بینی ۴۲ هزار و ۵۹۵ سامانه برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک معابر پایتخت

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۵۹۵ سامانه برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک معابر پایتخت پیش بینی شده است، گفت: شهرداری نیز موافقت و همکاری خود را در این خصوص اعلام کرده است.