بیش از ۳۰۰ کیلوگرم موادخوراکی و گوشت های فاسد و غیرقابل مصرف توسط گشت نظارت میدانی بر بازار شهرستان لامِرد کشف و معدوم شد.

به گزارش خبگزاری سلامت (طبنا) از فارس، به منظور تامین سلامت شهروندان و مبارزه با گرانفروشی، اجرای گشت‌های مشترک نظارت میدانی بر بازار با دستور رییس دادگستری و دادستان شهرستان لامرد و همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرستان‌، آغاز گردید.

برخورد قاطع با متخلفین در حوزه گرانفروشی و توزیع اقلام غیربهداشتی در شهرستان به منظور مقابله با گرانفروشی و تامین سلامت و امنیت شهروندان

رییس دادگستری و دادستان شهرستان لامرد در معیت سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، بازرسین شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت، جهادکشاورزی، کارشناسان دامپزشکی، به صورت سرزده از مراکز تولید و پخش مواد خوراکی، رستوران ها و واحدهای عرضه محصولات گوشت و دارو در مرکز شهرستان بازدید کردند.

در بازرسی گشت نظارتی از برخی واحدهای صنفی و بازارهای عرضه میوه و سبزیجات، به جهت فروش اقلام بیش از نرخ مصوب و بعضا عدم درج قیمت و فروش اقلام فاسدشدنی و عدم رعایت مسایل بهداشتی توسط کارشناسان مربوط محرز گردید که متخلفین جهت اعمال قانون با مرجع قضایی معرفی گردیدند.

در بازرسی یکی از واحدهای صنفی عرضه نان صنعتی و تولیدات شیرینی نیز، متصدیان مرکز از اقلام غیربهداشتی در تولید و پخت نان استفاده نموده که در این خصوص نیز دستورات قضایی لازم صادر و برخی اقلام فاسد موجود در نانوایی به دلیل فاسد بودن و مسائل غیر بهداشتی معدوم گردید.

همچنین در بررسی‌های گشت مشترک از واحدهای عرضه محصولات پروتئینی و گوشتی، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از محصولات گوشتی و پروتئینی فاسد موجود در ویترین برخی از واحدها، کشف و امحاء گردیده است.

باتوجه به ممنوعیت ورود و بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای صنفی، در بازرسی از برخی واحدها نیز چند تن از اتباع بیگانه شاغل در اصناف توسط گشت نظارتی شناسایی که با دستور قضایی ضمن بازداشت و طرد نامبردگان، علیه واحدهای صنفی نیز اعلام جرم گردیده است.

در حاشیه این بازرسی، حقایقی (رییس دادگستری شهرستان لامرد) افزودند:
در اجرای سیاست ها، برنامه ها و تکالیف قوه قضاییه و تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه و ابلاغیه دادستان محترم کل کشور مبنی بر مبارزه با گرانفروشی و نظارت بر بازار، کمیته ای متشکل از سازمان های ذیربط در دادگستری شهرستان تشکیل و طرح گشت مشترک نظارتی با عضویت مراجع ذیربط، در دستور کار دادگستری قرار گرفته و هدف از اجرای آن ساماندهی جامع و پایدار توزیع کالا، مبارزه با گرانفروشی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه کالا، احتکار مواد غذایی و بررسی سلامت اقلام و مبارزه مستمر و تمام عیار با هرگونه تخلف و جرم در این حوزه است و طبق برنامه‌های ابلاغی و گزارشات واصله مردمی به سازمان‌ های مرتبط، این گشت ها به صورت مستمر و سرزده در سطح شهرستان در طول سال انجام می پذیرد.

شهروندان می توانند در صورت هرگونه شکایت در بحث گرانفروشی و عدم عرضه محصولات با نرخ مصوب و مسایل مرتبط با حوزه بازار، گزارشات خود را به دادگستری شهرستان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پلیس امنیت اقتصادی و اتحادیه های ذیربط در سطح شهرستان،اعلام تا ضمن انجام تحقیقات و بررسی‌ های لازم، اقدامات قانونی توسط مراجع ذیصلاح صورت پذیرد.