حسینعلی امیری با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها در افکار عمومی فوق العاده و غیر قابل اغماض است، گفت: رسانه ها، اصلی ترین محور شکل گیری افکار عمومی هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر حسینعلی امیری دوشنبه ۲۳ مهرماه در دیدار با مدیرکل، معاونین و مسئولین مرکز صدا و سیمای استان فارس، ضمن خیر مقدم به حاضرین، برای همه فعالان و تلاشگران نظام جمهوری اسلامی ایران آرزوی صحت و سلامتی کرد و در ادامه بر ضرورت اداره جامعه بر اساس عقلانیت، منطق و علم تاکید کرد و گفت: وجود مرکز پژوهش در صدا و سیمای استان نوید این موضوع را می دهد که اقدامات رسانه ای صدا و سیمای فارس بر اساس پژوهش، فعالیت های تحقیقاتی و منطبق بر حقایق روز جامعه انجام می شود.
استاندار فارس علمِ همراه با امانتداری را دو رکن اصلی مدیریت در جامعه اسلامی دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه ها اصلی ترین محور شکل گیری افکار عمومی هستند، اظهار داشت: نقش رسانه ها در افکار عمومی فوق العاده و غیر قابل اغماض است.
وی به عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی های مختلف و متعدد و هدفمند و اثرات مثبت این رسانه بر امنیت کشور در دوره ای که ریاست دادگستری استان فارس را برعهده داشت اشاره کرد و گفت: با اقدامات رسانه توانسته ایم رویکرد و سیاست نظام جمهوری اسلامی را هم در فضاهای بین المللی و هم محیط های داخلی با شفافیت و روشنی بیان کنیم.
دکتر امیری با بیان اینکه رسانه توانایی تبدیل تهدید به فرصت را دارد، با اشاره به نقش مهم صدا و سیما و همچنین شرایط مهم کشور، گفت: تحریم های ظالمانه؛ ناترازی های انرژی بویژه در حوزه آب، برق، گاز، سوخت و مسائل معیشتی مردم اثرات تحریم های ظالمانه را، که تمام مناسبات انسانی را نادیده گرفته است، دو چندان کرده است.
وی، امیدآفرینی در جامعه را یکی از وظایف صدا و سیما عنوان کرد و خواستار ارائه واقعیت های جامعه شد و خاطر نشان ساخت: دولت چهاردهم که برای ایران سربلند، تلاش می کند، بر افزایش حس ارزشمندی مردم، تاکید دارد لذا برای بهتر عمل کردن رسانه و تسهیل در امور مرکز صدا و سیمای استان آماده همکاری هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود وفاق ملی را یک ضرورت اجتماعی دانست و عدم وجود آن را منجر به نفوذ دشمنان و سوء استفاده علیه نظام بیان کرد و افزود: اولویت های استاندار دولت چهاردهم در فارس، سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی، نگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری و وعده های رئیس محترم جمهور است.
وی با بیان اینکه مناسبات انسانی مرزی را نمی شناسد بر بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای تحقق وعده های دولت چهاردهم در استان پهناور فارس تاکید کرد.