دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب۳ متوسطه اول ناحیه سه شیراز موفق به کسب رتبه برگزیده در سومین کارسوق دانش‌آموزی اپتیک و لیزر کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سومین کارسوق دانش‌آموزی اپتیک و لیزر به میزبانی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) و با تجلیل از برگزیدگان با حضور معاون ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور، ریاست سمپاد و مهمان ویژه، علی‌اکبر صالحی، معاون پژوهشی و قائم‌مقام رئیس فرهنگستان علوم به کار خود پایان داد.

سومین کارسوق اپتیک و لیزر در بهمن سال 1402 کار خود را آغاز کرد و دانش‌آموزان علاقمند از مقاطع هفتم تا یازدهم می‌توانستند در آن شرکت کنند. بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز شرکت کننده از محتواهای تهیه شده بهره‌مند و پس از شرکت در آزمون تدارک دیده شده افرادی که حد نصاب لازم را کسب کردند مجاز به ارائه طرح‌های پیشنهادی خود با محوریت اپتیک و لیزر شدند.

با بررسی و داوری طرح‌های ارسالی که تعداد آنها بیش از 200 طرح بود نتایج اعلام و اختتامیه این رویداد 20 مهر1403 در اردوگاه شهید منتظری در تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، در مرکز لیزرپورت، دانش‌آموزان ضمن بازدید از این مرکز با تجهیزات اپتومکانیکی و ست‌تاپ‌های آزمایش‌های جذاب لیزری آشنا شده و سوالات خود در این حوزه را به صورت مستقیم از کارشناسان و متخصصان اپتیک و لیزر پرسیدند.

رضا محمدی، محمدصالح مهدی‌نژاد، محمدحسین طالبی و محمدامین قائدی دانش‌آموزان نماینده آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در این رویداد بودند که به عنوان برگزیده معرفی شدند.