به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۵۷ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه بررسی و مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» با اعلام این خبر گفت: یکی از کمیسیون ‌ های مهم در دانشگاه علوم پزشکی، کمیسیون ماده یازده تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم را در بر می‌گیرد.

او افزود: از مجموع هزار و ۸۵۷ پرونده بررسی شده، تعداد هزار و ۶۳۴ پرونده به تعزیرات حکومتی، ۱۰۷ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب،۱۱۰ پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.

دکتر شریفی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات سلامت از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدید کنندگان سلامت جامعه، امری ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به عنوان یکی از اولویت ‌های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دکتر شریفی با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هم استانی ها دارد، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، با تماس با شماره تلفن ۱۸۱۹ و ۱۹۰ به صورت شبانه روزی موضوع را برای پیگیری به کارشناسان اطلاع دهند