رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان از مسمومیت شش نفر براثر مصرف مشروبات الکلی آلوده در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،داریوش تقی لو در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ مورد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با متانول طی دو هفته اخیر در استان اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: این مورد به طور نادرست در رسانه‌ها منتشر شده، و ارتباطی با مسمومیت نداشته و فوت شخص به دلیل بیماری‌زمینه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته ۶مورد مسمومیت با الکل در سطح استان، گزارش شده است، افزود: از این تعداد، ۴مورد دچار مسمومیت با اتانول و ۲مورد دچار مسمومیت با متانول شده بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به اینکه متانول جزو انواع خطرناک الکل است که مصرف آن می‌تواند منجر به مرگ و میر شود، خاطرنشان کرد: ۴مورد مسمومیت با اتانول در اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

تقی لو تصریح کرد: ۲مورد مسمومیت با متانول نیز هردو بلافاصله تحت درمان‌های اولیه و دیالیز قرار گرفتند و پس از پایدار شدن شرایط، با حال عمومی خوب مرخص شدند.

وی بیان کرد: منشا مسمومیت این دو بیمار در استان گیلان بود و علائم مسمومیت آنان پس ار بازگشت به زنجان بروز یافته بود که با انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن هشدار دادن نسبت به مصرف الکل و عوارض بسیار جدی آن، بیان کرد: هم‌وطنان با رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادات مذهبی از الکل دوری و سلامت خود را حفظ کنند، چراکه مصرف خیلی محدود الکل نیز عوارض زیان‌باری خواهد داشت.

تقی لو  با اشاره به اینکه با توجه به قوانین و اعتقادات مذهبی، الکل ماده قانونی در کشور نیست و غیرقانونی و آلوده است، افرود: تولیدکنندگان مشروبات الکلی در کنار تولید الکل اتانول، اقدام به تولید الکل متانول نیز می‌کنند که متاسفانه عمده مسمومیت‌ها مروبط به الکل متانول است که عوارض بسیار نگران‌کننده برای مصرف‌کنندگان آن درپی دارد.

وی از هم استانی های زنجانی درخواست کرد: در صورت بروز علائم مسمومیت بعد از مصرف الکل، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید تا همکاران ما در واحد ارتباطات، راهنمایی‌های لازم و هدایت به مراکز درمانی مناسب را ارائه دهند.

انتهای پیام/