وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با احیای بافت تاریخی شیراز به‌خصوص محور عرفان در منطقه حافظیه و بافت تاریخی زندیه آینده بسیار خوبی برای شیراز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) فارس،سیدرضا صالحی امیری در بازدید ازطرح بازآفرینی مجموعه زندیه گفت: با احیا و اجرای طرح‌های فرهنگی و گردشگری، شیراز آینده زیبایی را برای مردم استان فارس و گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.


وی در ادامه به بازدیدش از طرح باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس در شمال آرامگاه حافظ گفت: باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس محوطه‌ای بزرگ است که در کنار مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، کتابخانه ملی و مرکز اسناد فارس و باغ جهان‌نما و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرارگرفته است و باید هرگونه بناسازی در این محور بنا بر رویکرد طرح کلان «عرفان» تعریف شود.


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در بازدید از مجموعه زندیه شیراز، ارگ کریم‌خانی و عمارت کلاه فرنگی و دیوان‌خانه وکیل افزود: بخشی از ساختمان‌های محور زندیه آزادسازی شده است و محوطه میدانگاهی احیا می‌شود و ساختمان مخابرات که در حریم عمارت دیوان‌خانه نیز قرار دارد با توافق شهرداری و مخابرات به محوطه اضافه می‌شود و برای ساختمان بانک ملی در این محور هم، قرار شد برای تداوم فعالیت و تبدیل آن به موزه با مطالعات کارشناسانه تصمیم‌گیری شود.


شهردار کلان‌شهر شیراز هم در این بازدید، طرح ملی بازآفرینی مجموعه زندیه را یک گام مثبت برای رفتن به ثبت جهانی آن دانست وگفت: مجموعه تاریخی شیراز با مساحت ۳۰ هکتار بخش قابل توجهی از آثار تاریخی و میراثی را دربردارد که با این طرح بااعتبار افزون بر هزار میلیارد تومان درحال اجراست.


محمدحسن اسدی تصریح کرد: با نگاه احیای طرح ملی بازآفرینی زندیه و ارتباط با حرم حضرت احمدبن موسی-شاهچراغ (ع)، خیابان طالقانی در فاصله بین مجموعه زندیه و حرم احمدبن موسی (ع) تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد که این طرح تکمیل‌کننده یک زیرساخت برای برگزاری مراسم آیینی است.