استاندار زنجان گفت: انتظار می‌رود کسانی که در این دولت مسئولیت دارند دقیق صحبت کنند، چرا که غیر دقیق بودن ها مردم را آزار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،محسن افشارچی ظهر روز دوشنبه(۱۶مهرماه) در اولین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اهمیت سرشماری و آمار و داده ها، اظهار کرد: در زمان حال حاضر این موضوع بسیار مهم است و باید توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه در مدت مسئولیت ام و مجموعه مدیریتی استان سعی کرده ایم که دقیق صحبت کنیم، افزود: در این راستا هدف گذاری ما در استان برمبنای آمارهایی بود که خروجی آن شاخص هایی را بهمراه دارد و بر این اساس خودمان را سنجیده ایم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه انتظار می‌رود کسانی که در این دولت مسئولیت دارند دقیق صحبت کنند، گفت: نمیتوان غیر دقیق صحبت کرد چرا که غیر دقیق بودن ها مردم را آزار می دهد .

افشارچی با بیان اینکه متاسفانه در سطح استان داده ها و اطلاعات لازم وجود ندارد،تاکید کرد: اگر بخواهیم استان در حرکت رو به رشد حرکت کند باید در خصوص داده و آمار حساسیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر در خصوص داده ها و اطلاعات حساس نباشیم و بر مبنای آن برنامه ریزی نکنیم، یک حرکت کوری است که بی نتیجه خواهد ماند.

استاندار زنجان با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی، افزود: این اقدام برای ۱۰ سال آینده استان بسیار ارزشمند است و بر اساس آن داده ها مسئولین برای استان تصمیمات و برنامه ریزی هایی را خواهند داشت.

در ادامه جلسه ایرج امینی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان،با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه سال جاری آغاز و و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: دوره‌های آموزشی و توجیهی از سوی ستاد سرشماری استان و شهرستان‌ها برای عوامل اجرایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آخرین سرشماری عمومی کشاورزی مربوط به سال ۱۳۹۳ است، اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است و با توجه به فاصله گرفتن از آخرین سرشماری و تحولات سریع بخش کشاورزی اجرای سرشماری در سال ۱۴۰۳ ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/