دادستان عمومی و انقلاب کرمان تاکید کرد: اگر در اطراف محیط‌ های آموزشی پاتوقی از خلافکاران هست باید مدنظرمان باشد و امنیت مدارس را بالا ببریم.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ مهدی بخشی در ششمین شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: هر اقدامی می‌ خواهیم انجام دهیم، باید اولویت را کودکان و فرزندان نظام جمهوری اسلامی بگذاریم.

وی بیان کرد: بارها در جلسات مطرح کرده‌ ام، ریشه‌ یابی موضوعات خاص نشان می‌ دهد، راهی به غیر از توجه خاص و ویژه به آموزش‌ و پرورش و آموزش اطفال و کودکان وجود ندارد و باید در تمام تصمیم‌ گیری‌ ها اولویت به بچه‌ ها داده شود.

مدعی‌ العموم کرمان تصریح کرد: اگر امروز در برنامه‌ ریزی‌ ها به کودکان توجه کنیم، در آینده نیاز نیست برنامه خاصی برای مسائل مختلف و تربیت نیروهای خوب داشته باشیم.

بخشی ابراز داشت: برای تربیت نیروی خوب باید تمام هم‌ و غم و سرمایه‌ گذاری را بر کودکی بچه‌ های عزیزمان بگذاریم، که آینده این مملکت را می‌ سازند.

وی با اشاره به اینکه فرد تروریستی مانند عبدالمالک ریگی بازمانده از تحصیل بوده است، تصریح کرد: اطلاعات رسیده از تروریست‌ هایی که در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان حضور داشتند، نشان می‌ دهد این افراد از میان کودکانی انتخاب شده‌ اند که به آنها توجه نمی‌ شود و با سوءاستفاده از جهل شان به آنها آموزش منفی می‌ دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان داشت: وقتی می‌ خواهیم مسجد بسازیم باید به این فکر کنیم که چگونه برای بچه‌ ها جذابیت داشته باشد و در مسائل دینی هم باید رعایت حال فرزندان را بکنیم.

بخشی یادآور شد: دادستان کل کشور حساسیت خاصی بر وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل دارد و تکالیفی برای همه نهادها به‌ ویژه آموزش‌ و پرورش تعیین کرده است.

وی تأکید کرد: باید امنیت مدارس را بالا ببریم و دانش‌ آموزان در فضای آرامی تحصیل کنند و به خانه برگردند و اگر در اطراف محیط‌ های آموزشی پاتوقی از خلافکاران هست هم مد نظرمان باشد.

دادستان کرمان خواستار ارتباط مدیران مدارس و رئیس کلانتری حوزه مربوطه شد و اظهار داشت: طرحی برای تعامل و هم‌ افزایی بین نیروی انتظامی و دادگستری اجرا کرده‌ ایم و قاضی برای کلانتری‌ ها مشخص کرده‌ ایم، اگر مدیر مدرسه هم ارتباط با کلانتری را برقرار کند، شاهد تشکیل مثلث هم‌ افزایی بین این مجموعه‌ ها خواهیم بود.