معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت احیا قلبی ریوی در کاهش آمار مرگ و میر جامعه، از برگزاری کارگاه آموزشی احیاء قلبی ریوی (CPR)ویژه پرستاران مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر«عباس رضاییان زاده» با اشاره به اهمیت توانمندسازی پرستاران حوزه معاونت بهداشت در زمینه احیاء قلبی ریوی (CPR) گفت: احیا قلبی ریوی شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و ریه در فردی که دچار ایست قلبی و تنفسی شده است با هدف نجات جان فرد انجام می‌شود.

او ادامه داد: در هر دوره از کارگاه آموزشی احیا قلبی ریوی، 24 پرستار از مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی آموزش می بینند و برگزاری این کارگاه های آموزشی تا پایان سال جاری ادامه دارد.

دکتر رضاییان زاده بر نقش اساسی مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در تامین سلامت جامعه تاکید کرد و بیان داشت: این مراکز با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام ساعات شبانه‌روز، دسترسی مردم به مراقبت‌های اولیه را تسهیل کرده و در بسیاری از موارد از مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند.

او احیای قلبی ریوی را یک مهارت نجات‌بخش که می‌تواند تفاوت بین زندگی و مرگ را رقم بزند دانست و افزود: با انجام صحیح CPR، می‌توان به مغز و قلب فرد آسیب دیده اکسیژن رساند و شانس زنده ماندن او را افزایش داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از ایست قلبی، بر اهمیت آموزش احیا قلبی ریوی تاکید کرد و گفت: هر فردی با گذراندن یک دوره کوتاه آموزشی، می‌تواند این مهارت را فرا بگیرد و در مواقع ضروری از آن استفاده کند