دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به پایان عملیات جستجو و نجات در حادثه طغیان هلیل‌ رود جیرفت، تاکید کرد: بی‌ توجهی به هشدارها و عدم رعایت نکات و توصیه‌ های ایمنی بویژه در نقاط دارای بارش‌ های فصلی و ناگهانی، عامل وقوع این حادثه تلخ بوده است.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ میثم افشاری، دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر، در تشریح عملیات حادثه رودخانه هلیل رود جیرفت، گفت: حادثه طغیان رودخانه هلیل‌ رود، به‌ دلیل بارش ناگهانی و شدید موسمی در ارتفاعات جیرفت رخ داد، که ۱۷ نفر را غافلگیر کرد.

وی افزود: امدادگران هلال‌ احمر پس از ۱۳ ساعت تلاش و جستجو، پیکر ۱۵ نفر از جانباختگان را پیدا کردند.

دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر، توضیح داد: حادثه دیدگان که از اتباع بودند، به‌ صورت خانوادگی در حال کار در داخل باغ بودند و کودکان آنها در حال بازی در حاشیه هلیل رود بودند، که با افزایش ناگهانی جریان سیلاب، والدین و صاحب باغ برای نجات کودکان اقدام می‌ کنند و خودشان نیز گرفتار می‌ شوند.

افشاری تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام حادثه، ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌ های مختلف استان کرمان به محل حادثه اعزام و عملیات جستجو آغاز شد و با توجه به وسعت حادثه بر تعداد نیروهای عملیاتی افزوده شد.

وی بیان کرد: ۶۴ امدادگر هلال‌ احمر در عملیاتی ۱۳ ساعته، پیکر ۱۵ نفر شامل ۷ زن، ۷ کودک و یک مرد را پیدا کردند، همچنین امدادگران موفق شدند جان ۲ نفر از حادثه‌ دیدگان را نیز نجات داده و به مناطق امن منتقل کنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌ های قربانیان، از تلاش‌ های شبانه‌ روزی نیروهای امدادی قدردانی و بر لزوم آمادگی بیشتر مسئولان و امدادگران برای مواجهه با حوادث طبیعی و توجه مردم به هشدارها و توصیه‌ های ایمنی به ویژه در نقاط دارای بارندگی‌ های فصلی و موسمی تأکید کرد.