نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان استان است و این مهم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد و امید می رود بزودی شاهد واریز مابقی بهای گندم خریداری شده به حساب این قشر زحمتکش باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سالار مرادی به دیدار خود با وزیر جهادکشاورزی اشاره و اظهار کرد: بی شک تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران می‌تواند مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها ایجاد کند و انگیزه تولید را کاهش دهد و این مهم جزو اصلی ترین مباحثی بود که با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و خشکسالی‌های اخیر، امهال وام‌های کشاورزان می‌تواند به آن‌ها فرصت دهد تا بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند و به فعالیت‌های کشاورزی ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت تسهیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی، بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و کاهش ضایعات کمک کند.

مرادی یادآور شد: تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی یکی از چالش‌های اساسی کشاورزان در فصل کاشت و برداشت است و به طور مستقیم بر هزینه‌های تولید و بهره‌وری کشاورزان تاثیر می‌گذارد و در این نشست این مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تحلیل عملکرد واحدهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان که ارزیابی عملکرد این واحدها به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکارهای بهبود و افزایش کارایی آن‌ها اهمیت دارد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.