مدیر بین‌الملل سازمان غذا و دارو، از دیدار با مقامات بهداشتی ارمنستان و بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حمیدرضا اینانلو، مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو، با اشاره به دیدار اخیر با مقامات بهداشتی ارمنستان، اعلام کرد که در این نشست با حضور سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو و آرتاک جومایان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان، و تعدادی از مسؤولین دارویی این کشور، محورهای مهمی در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.‌

اینانلو با تأکید بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، عنوان کرد: در این نشست، تجربیات سازمان غذا و دارو در نظارت بر زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به اشتراک گذاشته شد و بر لزوم توسعه همکاری‌ها و تبادل تجربیات در زمینه رگولاتوری تأکید شد.

وی همچنین افزود: از دیگر موارد مهم این دیدار، همکاری و مشورت وزارت بهداشت ارمنستان برای پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بررسی تسهیل فرایندهای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی بود.

در پایان، اینانلو از تبادل فهرست نیازهای فوری دارویی و تجهیزات پزشکی دو کشور به عنوان گامی مهم در راستای تقویت تعاملات خبر داد.