تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

روزهای نخست پاییز است. سرما تازه جان گرفته و آفتاب به وقت هفت صبح می‌تابد. هیاهوی مهر در حیاط مدرسه می‌پیچد. بوی نان تازه می‌آید. بوی غذاهای هتلی. بچه‌های هنرستان «لیلی موفقیان» درمنطقه ۱۸ پایتخت به صف می‌شوند. به هر گوشه‌ای ازاین مدرسه نگاه کنی آثار آنها را می‌بینی. از نقاشی‌های در و دیوار گرفته تا طراحی پنجره‌ها. اینجا هنرستان است و کارگاه‌های صنایع غذایی، آشپزی، نانوایی، شیرینی پزی، عکاسی و... برپا شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)

هشتم مهر یک روز عادی سال تحصیلی جدید نیست. برای اولین بار، رشته «صنایع غذایی» در یک هنرستان دولتی دانش‌آموز پذیرفته که اتفاق مهمی است. افتتاح امروز یک مهمان ویژه داشت؛ «احمد میدری» وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی.

 

• تجربه جهانی اشتغال مهارت محور را جدی بگیریم

 

امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از هنرستان ما به موضوعات مختلفی پرداخت و از کارگاه‌ها و سایت‌های هنرستان بازدید کرد. دکترمیدری درباره مهارت آشپزی در جهان و اشتغال گسترده این صنعت با ما حرف زد و چند تجریه جهانی ایجاد اشتغال را در جوامع بین‌المللی برای ما توضیح داد. او کتابی به ما معرفی کرد که نشان می‌دهد این مهارت چقدر در اقتصاد جهان نقش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقتی در جریان موضوعات و مشکلات ما قرار گرفت گفت: به منظور توسعه مهارت‌آموزی در رشته‌هایی مانند هتل داری و رشته جدید صنایع غذایی می‌توانیم با ارتباطی منسجم از امکانات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنیم.

 

در زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، متولی مهارت است. وزیر پیشنهاد هم افزایی مهارت‌آموزی و علم را داد. او تأکید کرد که طی تفاهم نامه‌ای بستر این ارتباط فراهم می‌شود.

میدری به کارگاه نان و شیرینی‌پزی آمد. آتلیه عکاسی ما را دید. از کارگاه صنایع غذایی به عنوان یک رشته جدید در هنرستان‌های تهران بازدید کرد. از نزدیک در جریان نظام آموزشی، مهارت‌آموزی و حمایت شرکت‌ها و کارخانه‌ها از دانش‌آموزان در قالب مسئولت اجتماعی، قرار گرفت. ما درخواست‌هایمان را به وزیر ارائه دادیم و قول بررسی گرفتیم.

 

• مدیرهنرستان شفیع نیا: دانش‌آموزان در پایه‌های یازدهم و دوازدهم وارد بازار کار می‌شوند

 

«الهام شفیع‌نیا» مدیر هنرستان فنی، حرفه‌ای و کار و دانش ماست. خانم شفیع‌نیا امروز در بازدید وزیر کار گزارشی از شیوه آموزش ما ارائه کرد.

 

در هنرستان ما ۱۱ رشته تحصیلی، تدریس می‌شود که شامل؛ نگارگری، نقاشی چهره، گرافیک دستی، گرافیک رایانه‌ای، حسابداری، مدیریت خانواده، تولید محتوای الکترونیکی، هتل‌داری، طراحی طلاو جواهرات، نان و شیرینی است و رشته صنایع غذایی نیز برای اولین بار در استان تهران به موارد آموزشی این هنرستان اضافه شده است.