نوزدهمین دوره معرفی و تجلیل از تعاونی‌های برتر مازندران با حضور استاندار مازندران در استانداری برگزار شد.

به گزارش طبنا مازندران، استاندار مازندران با تسلیت به مناسبت شهادت رهبر حزب‌الله سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان، اظهار کرد: گاهی آدم به مقامی می‌رسد که خداوند دعوت‌اش می‌کند. این شهدا از مخلصین، متقین و صالحین بودند که به دعوت حق لبیک گفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه جریان مقاومت ادامه دارد، افزود: شهید سید حسن نصرالله در دوران دفاع مقدس در کنار جمهوری اسلامی بودنوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته تعاون و در آستانه هفته نیروی انتظامی، یادآور شد: مردم و مسئولان با شور و شعور در برنامه‌های دفاع مقدس مشارکت کنند.

استاندار مازندران به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی‌ها در گسترش کار و ایجاد اشتغال تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها برای رفع معضل مالی بهتر است با سرمایه‌گذاران مشارکت کنند، افزود: در راستای اقتصاد روستا تعاونی‌های محله‌ای و توسعه عمرانی باید قوت بگیرد.

به گفته استاندار مازندرن، دولت از سرمایه‌گذارانی که ۶۰ درصد آورده مالی داشته باشند حمایت می‌کند.

علی باقری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون مازندران اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۲۹ تعاونی در مازندران با عضویت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با هدف تقویت اقتصاد مردمی تشکیل شد.

وی به تشکیل بیش از ۳۰ اتحادیه شرکت‌های تعاونی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی‌های استان مازندران بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادرات داشتند.

این مسئول از تأسیس بیش از ۷۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی با هدف پیگیری امور صنفی جامعه هدف خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ هزار فرم تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیت‌های استانی با هدف صیانت از سلامت نیروی کار و پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی بررسی شده است.

باقری با اعلام اینکه تاکنون ۱۹ جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی الگوهای برتر به جوانان در استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ هزار مجوز مشاغل خانگی با هدف حمایت از مشاغل خرد، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به صاحبان این مشاغل پرداخت شد.

مدیرکل کار، تعاون ورفاه اجتماعی اظهار کرد: در بیش از ۷۰ درصد واحدهای کارگری استان مازندران با هدف برقراری عدالت مزدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شده است.

قابل ذکر است در این مراسم از ۲۵ تعاونی برتر تجلیل شد.