مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۱۶۰ هزار و ۴۳۳ تن گندم مازاد بر نیاز استان زنجان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های دیگر در ۶ ماهه اول سال جاری تامین و انتقال داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،ولی اله زمانی با اشاره به اینکه گندم های خریداری شده در فصل خرید سالجاری جهت انتقال به سایر استان های کشور انتقال یافته است، اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ هزارتن گندم معمولی در قالب ۵ هزار ۵۸۰ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از سیلوهای دولتی و بخش خصوصی به سایر استان های مورد نیاز تامین و انتقال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود، افزود: ۱۳۶ هزار و ۶۵۲ تن گندم در قالب ۵ هزار و ۱۳۷ محموله از طرق حمل و نقل جاده ای به استان های تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، بیان کرد: ۲۳ هزار و ۷۸۱ تن گندم در قالب ۴۴۳ محموله از طریق حمل و نقل ریلی به استان های اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال داده شده است.

انتهای پیام/