فرمانده سپاه کربلا خبر داد: سردار سیاوش مسلمی از تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تابلو فرش شهید مازندران خبر داد و بیان داشت: به مناسبت بزرگداشت کنگر شهدا و برکت خون شهیدان با تامین اعتبار، ۱۳۵ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

به گزارش طبنا، سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری دومین کنگره ملی ۱۴۵۰۰شهید سرافراز استان مازندران و هفته بزرگداشت دفاع مقدس که عصر روز دوشنبه در بوستان ولایت، ساختمان ستاد مرکزی کنگره شهدای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 

استقبال خوبی تا کنون انجام شده و 

۵۰۰خانه محروم ساخته و یا بازسازی شده است.

وی با اشاره به برنامه های این هفته گفت: عناوین برنامه ها شامل، به ۷ تپه بر می‌گردیم، اجلاسیه مدال عشق پهلوانان کشتی در مجموعه شهید سلیمانی، اجلاسیه دانشجویان وفرهیختگان،اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان تحت عنوان همکلاسی آسمانی، اجلاسیه در سالن شهید سلبمانی برگزار می شود.

وی گفت: همچنین نمایشگاه هوا فضا، نمایشگاه دفاع مقدس در حال برگزاری است و اجلاسیه ازدواج آسان، پهلوانان کشتی تحت عنوان مدال عشق، نمایشگاه هوا و فضا، چاپ و نشر ۴۰۰ عنوان کتاب از شهدای از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: در حال نوشتن‌فیلمنامه شهید تورانی هستیم که این سریال کلید بخورد.

سردار مسلمی افزود: امسال ۸ استان در حال برگزاری کنگره هستند که برخی در تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌کنند و مازندران تنها استانی که توانست نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را برگزار کند.

وی از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قایمشهر خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۸ تا ۱۳مهر با حضور ۱۲۰ناشر ملی و پنج ناشر بین المللی برگزار خواهد شد و همچنین

 ۲ نمایشگاه عفاف و حجاب و لوازم التحریر نیز با ۶۰ غرفه از البسه های ایرانی و اسلامی و نوشت افزار نیز دایر می شود.